Permalänk
Medlem

Såhär låter det när jag exporterar ett musikprojekt

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur känner du för att löda lite?

Känns som din dator har kass stabilitet på 5V, det kan bekräftas med oscilloskop

Tror du behöver typ bygga filter med kondensator för att stabilisera matningen

Har lite erfarenhet av lödning, det kan bli ett alternativ längre fram men hela grejen med att jag köpte en färdigbyggd dator av Inet var att slippa pilla själv och inte spendera min tid åt att laga den. Känner mig enormt besviken över att som student ha lagt mycket pengar för att köpa en dator som jag måste reparera för att kunna använda. Ingen av mina vänner som jag pratat med som kör liknande setups har detta problemet så frustrationen är stor.

är tacksam för att du kommer med förslag, tack!

Permalänk
Medlem

Jag har hittat att noiset endast kommer när mina studio högtalare är inkopplade i eluttag. När jag kopplar ur högtalarnas strömkablarna så slutar noiset/hum och exportljudet som jag visade i föregående inlägg. Så nu när jag bara kör hörlurar in i ljudkortet så är allt ok. Vad betyder det? Det är alltså något som stör när studio högtalarna är inkopplade i eluttag. Har något förlag på vad man kan testa? Känns spontant som man borde testa en grenuttag utan jord för högtalarna, eller om det finns ett bättre grenuttag man kan testa.

Permalänk
Medlem

Problemet verkar löst! Jag köpte två iFi SilentPower GND Defender och kopplade in dessa i högtalarna, dessa verkar bryta jordloopen som orsakade problemet. De var rätt dyra, men nu är iallafall noiset/hummet inte länge närvarande i högtalarna.