Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Trådlös laddning Pixel7 Pro

Permalänk
Medlem

Trådlös laddning Pixel7 Pro

Hej.
Jag sitter och kollar på att köpa en trådlösladdare till min Pixel 7 Pro att ha bredvid sängen hemma.
Googles egna är dock himla dyr på 700kr, allt för att kunna köra 23w trådlöst.

Har ni något annat bra tips på laddare?
Alla andra verkar ligga på runt 15w, kommer det räcka för att ladda upp mobilen under natten när man sover sina 6h tro? Jag har inget problem att damma i sladden för att toppa upp den snabbare ifall man skall ut på äventyr.

Br.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är oftast bara en fördel om det laddar långsamt så skaffa nått enkelt och inte en snabbladdare för normalt användande, Ikea Har flera olika varianter på det och du kan ju ha ett par laddplattor på olika ställen i bostaden och bara lägga telefonen på dem lite då och då.
https://www.ikea.com/se/sv/cat/tradloes-laddning-tillbehoer-4...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag kör en https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5643387 till min Pixel 6, den har inga problem att ladda över natten, tar garanterat under 4 timmar, jag hittade min på kampanj på webhallen för 333 kr i somras.
Edit: Kollade i morse när jag satte den på laddning, 1,5 tim från 40% till fullt, ingenstans på telefonen gick det att mäta upp varmare än 33grader (med ir-termometer).

Komplettering
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Avstängd

Jag har ett par billiga trådlösa laddare som funkar till min Pixel 5, en i bilen och en på skrivbordet. Men för nattladdning känns det ju väldigt onödigt. Slösar rätt bra med elen (relativt en kabel i alla fall), värmer upp telefonen och batteriet vilket försämrar livslängden och det är ju inte så att man håller på och pillar med den hela tiden när man sover.

Vill du vara snäll mot batteriet så det håller länge är en kabel och smart laddning överlägset. Sätt ett alarm på morgonen så ser telefonen till att vara laddad tills dess, långsamt.

Permalänk
Medlem

Jag har denna:
INIU Wireless Charger, 15W Fast Charging Stand Qi

Laddare

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Jag har denna:
INIU Wireless Charger, 15W Fast Charging Stand Qi

Laddare

Jag köpte faktiskt just denna för 1h sen fast 2-packn så jag även kan ha en stående vid datorn.

Funkar den bra annars? Ger den 15w till pixel eller 10 som många andra ger?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Jag köpte faktiskt just denna för 1h sen fast 2-packn så jag även kan ha en stående vid datorn.

Funkar den bra annars? Ger den 15w till pixel eller 10 som många andra ger?

Fungerar utmärkt köpte även till en bekant som också är nöjd.
Jag har bara testat med Samsung s21 och S22 Ultra.
Vet inget om Pixel.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850