Cyberpunk 2077 får DLSS 3 med Frame Generation

Permalänk
Melding Plague

Cyberpunk 2077 får DLSS 3 med Frame Generation

Efter att ha fått stå i Nvidias rampljus för DLSS 3 är det dags för vanliga spelare att få tillgång till uppskalningstekniken i spelet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Synd att det inte gäller 3000-serien också, hade varit kul att prova. De som gnäller kan dock hålla snattran, obegripligt hur mycket folk förväntar sig gratis nuförtiden. Inte direkt som att jag kan lämna in min 2011 Volvo och få nyaste turbon bara för att den tillkommit i en senare modell.

Permalänk
Medlem

Cyberpunk med raytracing, dagens crysis när det gäller, går det att köra med acceptabel mängd bildrutor per sekund.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Cyberpunk med raytracing, dagens crysis när det gäller, går det att köra med acceptabel mängd bildrutor per sekund.

All grafik och raytracing uppskruvad till max och dlss på quality.
Ser bättre ut än native 4k konstigt nog och snabbare blir det.
Med dator i signatur så ser ett benchmark ut såhär:

Utan dlss och frame generation med raytracing på samma nivå:

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Det är verkligen som ett nytt spel. Man blir impad av Reflex också. Jag började spela Cyperpunk med ett 3080 och ungefär 50fps, gillar ögongodis framför framerate men spelet var ju lite segt och gick heller inte att maxa överhuvudtaget.

Nu sitter man med ett 4090, totalt maxad grafik, över 115fps med FG och spelet känns och ser mycket bättre ut. Detta är anledningen till att jag hoppade på 40 serien direkt.

Vet inte hur exakt NV overlay latency mätning är. Men utan FG får jag ca 70fps 35ms latency. Med FG 115fps 45ms latency. Utan Reflex som spelet var förrgår får jag 70ms latency, så spelet känns bra och FG adderar bara en gnutta latency.

Har spelat mycket Cyberpunk och skall nu påbörja min femte gång.

Permalänk
Medlem

Borde ju kunnat jämföra med DLSS2 och 3 iaf, istället för att ha det helt avstängt.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

Synd att det inte gäller 3000-serien också, hade varit kul att prova. De som gnäller kan dock hålla snattran, obegripligt hur mycket folk förväntar sig gratis nuförtiden. Inte direkt som att jag kan lämna in min 2011 Volvo och få nyaste turbon bara för att den tillkommit i en senare modell.

Det enda i DLSS 3 som inte funkar för 3000 serien är väl frame generation? Allt annat funkar.

Permalänk
Medlem

Ett spel som redan har problem med sin usla TAA som är obligatorisk och dessutom gömmer grafiska problem skall få mer skit i tidsdomänen. Nej tack! Spelet har redan problem med mouselag och skumma släpningar.

Visa signatur

Elektronikingenjör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Borde ju kunnat jämföra med DLSS2 och 3 iaf, istället för att ha det helt avstängt.

Utan frame generation med vanlig dlss ser det ut så här:

Kan tillägga att om man kör med performance läge och FG så snittar man +200 fps

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Bra och kul att CDPR fortsätter utveckla och uppdatera spelet. Att de fortsätter pressa upp ribban vad gäller grafik inom PC-gaming gläder en gammal räv som mig lite extra.

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

Goda nyheter

Permalänk
Medlem

Vore trevligt om RDR2 också fick frame generation snart

Permalänk
Medlem

NU är min väntan över. Dags att testa punkaren. Väldigt nöjd med att jag höll ut (och dessutom hittade det på en fin rea).

Rätt sorgligt egentligen att det lönar sig att vänta. Med dagens riktning borde spelen säljas som billigast vid release.

Permalänk
Redaktör
Skrivet av TuHack:

NU är min väntan över. Dags att testa punkaren. Väldigt nöjd med att jag höll ut (och dessutom hittade det på en fin rea).

Rätt sorgligt egentligen att det lönar sig att vänta. Med dagens riktning borde spelen säljas som billigast vid release.

Man kan alltid vänta lite till på RT-Overdrive, och hela 1.7 patchen. Skämt åsido är det nog en strålande tid att bege sig till Night City för första gången. Jag har spelat på tok för många timmar redan men det får nog bli en ny genomspelning när expansionen dyker upp.

Permalänk
Medlem

Provade igår. Riktigt imponerande. Kan nu spela 2077 på absolut högsta inställningarna med RT. Dippar ner till 120fps ibland.
Jag är ganska kräsen på artefakter och dålig AA men DLSS3+Frame Generation ser riktigt bra ut. Helst klart värt den fps boost man får. Kan se några få artefakter om jag letar. Men absolut inget som stör. Speciellt inte medans man spelar. Lite högre input lag men vid 120-144fps är det ändå knappt märkbart och mer än godkänt för ett singelplayer spel.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Äntligen! Det enda spelet jag har där GPUn flaskas ordentligt av CPUn. Förhoppningsvis löser DLSS3 detta problemet.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

All grafik och raytracing uppskruvad till max och dlss på quality.
Ser bättre ut än native 4k konstigt nog och snabbare blir det.
Med dator i signatur så ser ett benchmark ut såhär:
<Uppladdad bildlänk>

Utan dlss och frame generation med raytracing på samma nivå:
<Uppladdad bildlänk>

Grattis att ni hade råd med 4090, stört vilken prestanda. Får nöja med mig 3080 tillsvidare som också kan maxa helt ok i 1440P.

Visa signatur

Bildskärmar - Asus ROG PG278Q | Asus ROG PG279Q
Stationär - NVIDIA 3080 | 9900K @ 5,2 GHz | 32 GB DDR4
HTPC- GTX 1070 | i5 6400 | 8GB DDR4
Glorious GMMK Pro / Logitech G Pro

Permalänk
Medlem

Ja jäklar vad det flyter på nu med DLSS 3 och Reflex. Inte ett hack, flyter som smör.
Ligger konstant runt 110 FPS med allt maxat.

Permalänk
Medlem

Snabbtest och era åsikter efterfrågas!

Permalänk
Medlem

Hade testat om spelet inte var så extremt dåligt vid release!
Varje gång jag ser en nyhet angående detta spel så blir jag bara påmind hur dåligt detta spel verkligen var!

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Hade testat om spelet inte var så extremt dåligt vid release!
Varje gång jag ser en nyhet angående detta spel så blir jag bara påmind hur dåligt detta spel verkligen var!

Men du har själv inte spelat...?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rebben:

Ett spel som redan har problem med sin usla TAA som är obligatorisk och dessutom gömmer grafiska problem skall få mer skit i tidsdomänen. Nej tack! Spelet har redan problem med mouselag och skumma släpningar.

...eller så testar du först och SEN gråter ut här? För nu gissar du bara och att döma av många andras kommentarer så en felgissning? Kan ju hoppas åtminstone att du gissar fel

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Men du har själv inte spelat...?

Har man sett en person spela igenom ett spel så behöver man inte själv spela igenom det. Framförallt om spelet är linjärt vilket Cyberpunk är då dialoger gör noll i spelet förutom mot slutet och inte mycket mer. Spelet är fortfarande buggigt. Har senaste versionen själv och ser titt som tätt konstigheter som sker. Framförallt gällande fordon. Men också scriptade saker som när du och jackie kliver ut ur bilen och ska promenera till ripper doc första gången. Jackie går rakt igenom bilen från passagerarsidan varje gång för mig

Lite som att argumentera att om man tittar på en film genom en streamad stream med andra människor så gäller inte ens upplevelse för man måste se den själv. Spel idag är mer film än spel tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Men du har själv inte spelat...?

Jag har spelat i 71 timmar totalt och äger spelet på Steam.
Spelet var riktigt snyggt men jag märkte snabbt att det var det enda som var bra med spelet.

Sedan om jag nämner att jag jämför med GTA så blir det ett jäkla liv!

Jag var extremt hypad över detta spel och tror jag inte var ensam.
Detta spel hade potential att blir väldigt bra.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segafreakone:

Jag har spelat i 71 timmar totalt och äger spelet på Steam.
Spelet var riktigt snyggt men jag märkte snabbt att det var det enda som var bra med spelet.

Sedan om jag nämner att jag jämför med GTA så blir det ett jäkla liv!

Jag var extremt hypad över detta spel och tror jag inte var ensam.
Detta spel hade potential att blir väldigt bra.

Ja man får tycka olika. Jag gillade det vid release och även nu trots sina brister.
Det är fler som gillar spelet än som inte gillar spelat.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Ja man får tycka olika. Jag gillade det vid release och även nu trots sina brister.
Det är fler som gillar spelet än som inte gillar spelat.

Har du personligen intervjuat alla som köpt spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Har du personligen intervjuat alla som köpt spelet?

Ett singleplayer spel som ligger tio i topp på Steam två år efter release kan man nog gissa är ganska omtyckt.

Permalänk
Medlem

CP2077 är riktigt snyggt. Har inte testat efter senaste uppdateringen, men redan innan körde jag med maxade inställningar, 4K, men med DLSS2 så jag fick 50+ FPS.

Tyvärr är storyn för "låst" och linjär, och sidouppdragen tar ganska snabbt slut. Sen blir spelvärlden nästan tom på saker att göra. Omspelbarheten är ganska dålig.
Har kickat igång Skyrim igen i stället.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Lussarn:

Det är verkligen som ett nytt spel. Man blir impad av Reflex också. Jag började spela Cyperpunk med ett 3080 och ungefär 50fps, gillar ögongodis framför framerate men spelet var ju lite segt och gick heller inte att maxa överhuvudtaget.

Nu sitter man med ett 4090, totalt maxad grafik, över 115fps med FG och spelet känns och ser mycket bättre ut. Detta är anledningen till att jag hoppade på 40 serien direkt.

Vet inte hur exakt NV overlay latency mätning är. Men utan FG får jag ca 70fps 35ms latency. Med FG 115fps 45ms latency. Utan Reflex som spelet var förrgår får jag 70ms latency, så spelet känns bra och FG adderar bara en gnutta latency.

Har spelat mycket Cyberpunk och skall nu påbörja min femte gång.

e-penis, hehe! Är 25000kr också gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

e-penis, hehe! Är 25000kr också gratis?

salty