Kan man få gmails utkast mail fönster i dark theme?

Permalänk
Medlem

Kan man få gmails utkast mail fönster i dark theme?

Jag har ett problem.

Jag använder gmail online och jag har installerat deras dark theme och har förövrigt f.lux på windows som justerar ner till nightmode, och det fungerar helt okej.

Men i en situation som är väldigt frustrerande är när jag ska skriva utkast i gmail online så blir den vita bakgrunden väldig påfrestande för ögonen att se på i längre stunder.

Jag att man antagligen kan byta själva bakgrundsfärgen på det faktiska mailet, men finns det någon workaround eller theme som gör även textinmatningsfönstret i dark theme?

Förövrigt när jag sitter och skriver detta på sweclockers så drabbas man lite av samma problem, vore uppskattat med en knapp som drog ner konstrasterna även när man skriver inlägg på forumet.

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av kid-klf:

finns det någon workaround eller theme som gör även textinmatningsfönstret i dark theme?

Du kan ju alltid skaffa typ Stylus för att göra om CSS-koden själv så att färgerna passar dina önskemål. En workaround som sagt men det fungerar bra.

Skrivet av kid-klf:

Förövrigt när jag sitter och skriver detta på sweclockers så drabbas man lite av samma problem, vore uppskattat med en knapp som drog ner konstrasterna även när man skriver inlägg på forumet.

Hört talas om Better Sweclockers? Där skaffar du pluginet Tampermonkey och lägger till ett befintligt userscript som ger dig tillgång till en Dark-mode version av Sweclockers (med mycket mer feauters) Rekommenderar det starkt.

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset