Hjälp med fel på koder i Power Apps

Permalänk
Medlem

Hjälp med fel på koder i Power Apps

Hej alla!
Jag kommer inte igång med Power Apps. Egentligen har jag inget intresse av det heller men måste lösa ett problem.
Mitt problem i Power Apps är att hur jag än gör så får jag felmeddelanden i koderna.
Tex:
Set(SearchText, BarcodeReader1.Value) (den ska sätta variabeln SearchText på värdet från inskannad information)
Det ger mig två st fel, minst. Men dessa är vanliga i alla försök jag gör.
Provar att ändra till semikolon med men då blir det nya fel. Är det någon inställning jag måste göra någonstans..håller på att bli galen.
ChatGTP försöker hjälpa mig och säger att koderna är korrekta, men icke.
Detta är ett exempel men samma fel återfinns om och om igen på andra försök jag gör på andra funktioner.
Är ingen kodknackare som ni förstår så om någon har en lösning eller ide, förklara för mig som om jag vore 5 år gammal

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenicke:

Hej alla!
Jag kommer inte igång med Power Apps. Egentligen har jag inget intresse av det heller men måste lösa ett problem.
Mitt problem i Power Apps är att hur jag än gör så får jag felmeddelanden i koderna.
Tex:
Set(SearchText, BarcodeReader1.Value) (den ska sätta variabeln SearchText på värdet från inskannad information)
Det ger mig två st fel, minst. Men dessa är vanliga i alla försök jag gör.
Provar att ändra till semikolon med men då blir det nya fel. Är det någon inställning jag måste göra någonstans..håller på att bli galen.
ChatGTP försöker hjälpa mig och säger att koderna är korrekta, men icke.
Detta är ett exempel men samma fel återfinns om och om igen på andra försök jag gör på andra funktioner.
Är ingen kodknackare som ni förstår så om någon har en lösning eller ide, förklara för mig som om jag vore 5 år gammal

<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Språkproblem, du ska ha ";" ist för "," . Står tom i beskrivningen...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

Språkproblem, du ska ha ";" ist för "," . Står tom i beskrivningen...

Som jag skrev har jag provat det med, står tom i mitt inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av swenicke:

Som jag skrev har jag provat det med, står tom i mitt inlägg

Du visar ju inte de andra felet, då bilderna båda använder sig av comma...

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1