Push Notifications lib för React Native som stödjer RN >0.72 dvs New Architecture?
Efter att ha installerat paket för Firebase och manualen lider mot sitt slut, så kommer infon att New Architecture inte ännu stöds. Det finns, kanske, en workaround. Jag provar. Fungerar inte. Revertar.
Finns det något library som stödjer senaste React Native? Det är inga bells and whistles jag behöver. Väldigt basic push notifikationer för iOS och Android som skickar en update om 1 field av en entity/en row i databasen uppdateras.
Jag har googlat i flera timmar och de bibliotek jag hittar verkar utdaterade. Är rätt mållös att en så vanlig grej inte verkar finnas än för RN versioner som legat ute i dryga året. Jag känner att jag tittar åt helt fel håll, hjälp tack?
Du har googlat i flera timmar säger du, svårt att veta vad du hittat och inte.
Har du kikat på react native firebase? https://rnfirebase.io/
Jag tycker det ser ut att ha vad du söker, men jag kanske missar något å andra sidan.
Du har googlat i flera timmar säger du, svårt att veta vad du hittat och inte.
Har du kikat på react native firebase? https://rnfirebase.io/
Jag tycker det ser ut att ha vad du söker, men jag kanske missar något å andra sidan.
Det var den jag testade först, och som jag skrev tidigare så står det här längre ner på sidan:
Notes: React-Native-Firebase uses use_frameworks, which has compatibility issues with Flipper, Hermes & Fabric.
Flipper: use_frameworks is not compatible with Flipper. You need to disable Flipper by commenting out the :flipper_configuration line in your Podfile.
Hermes: a fix was put in place in react-native release 0.69.1 that allows Hermes to work with use_frameworks!. To use use_frameworks with Hermes, make sure you have set static linkage with use_frameworks! :linkage => :static.
New Architecture: Fabric is not compatible with use_frameworks!. Community support to help fix use_frameworks support for New Architecture is welcome!
Tack för försöket ändå. Jag letar själv fortfarande.
Det visade sig att problemet inte var relaterat till Firebase utan RN's Fabric. Ett dussintal paket var påverkade trots att de officiellt ska stödja "New Architecture". Ca 10 olika patcher (för andra paket än Firebase) senare så är firebase installerat och appen buildar, nu återstår att implementera push notiserna
Provade massa olika pushnotistjänster för RN ungefär 2 år sedan och då tyckte jag expo push notification var lättast. Kan ju ha hänt en del på den tiden så klart men ta en titt.