Windows Server 2022 Datacenter = IIS Server

Permalänk

Windows Server 2022 Datacenter = IIS Server

Hej

Jag arbetar med en hemsida Next JS och ska lägga den på en IIS server. Jag har utgått från artikeln Deploying NextJs Application on Window’s IIS Server

När jag gjort allt jag ska och byggt min applikation med Yarn build med output mappen ".next". Sparat den på server och får nedanstående fel:

iisnode encountered an error when processing the request. HRESULT: 0x2 HTTP status: 500 HTTP subStatus: 1002 HTTP reason: Internal Server Error You are receiving this HTTP 200 response because system.webServer/iisnode/@devErrorsEnabled configuration setting is 'true'. In addition to the log of stdout and stderr of the node.exe process, consider using debugging and ETW traces to further diagnose the problem. The last 64k of the output generated by the node.exe process to stderr is shown below: (node:7388) [DEP0005] DeprecationWarning: Buffer() is deprecated due to security and usability issues. Please use the Buffer.alloc(), Buffer.allocUnsafe(), or Buffer.from() methods instead. (Use `node --trace-deprecation ...` to show where the warning was created) Application has thrown an uncaught exception and is terminated: Error: Cannot find module '@material-ui/core/styles' Require stack: - C:\inetpub\wwwroot\Statistik\.next\server\pages\_app.js - C:\inetpub\wwwroot\Statistik\node_modules\next\dist\server\require.js - C:\inetpub\wwwroot\Statistik\node_modules\next\dist\server\next-server.js - C:\inetpub\wwwroot\Statistik\node_modules\next\dist\server\next.js - C:\inetpub\wwwroot\Statistik\server.js - C:\Program Files\iisnode\interceptor.js at Module._resolveFilename (node:internal/modules/cjs/loader:1077:15) at C:\inetpub\wwwroot\Statistik\node_modules\next\dist\server\require-hook.js:189:36 at Module._load (node:internal/modules/cjs/loader:922:27) at Module.require (node:internal/modules/cjs/loader:1143:19) at require (node:internal/modules/cjs/helpers:110:18) at 8308 (C:\inetpub\wwwroot\Statistik\.next\server\pages\_app.js:89:18) at __webpack_require__ (C:\inetpub\wwwroot\Statistik\.next\server\webpack-runtime.js:25:42) at C:\inetpub\wwwroot\Statistik\.next\server\chunks\178.js:247:82 at __webpack_require__.a (C:\inetpub\wwwroot\Statistik\.next\server\webpack-runtime.js:89:13) at 2391 (C:\inetpub\wwwroot\Statistik\.next\server\chunks\178.js:240:21)

Ni får givetvis det ni behöver för att hjälpa

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 11, 64-bit, Intel 285k, MSI MEG Z890 Ace, 64GB RAM,
MSI GeForce RTX 5080 16GB Vanguard SOC Launch

Permalänk
Medlem

Om du går in i kontrollpanelen, program, aktivera eller inaktivera funktioner. Där ska det finnas en setting om static content under någon av iis-mapparna. Om jag inte minns fel ligger den under http eller något liknande.
Är den på eller av?

Permalänk
Medlem

Cannot find module '@material-ui/core/styles'

Det här tyder på att du inte har kört npm install eller yarn install, alltså att node_modeles inte finns.

Permalänk
Skrivet av Jaevel:

Om du går in i kontrollpanelen, program, aktivera eller inaktivera funktioner. Där ska det finnas en setting om static content under någon av iis-mapparna. Om jag inte minns fel ligger den under http eller något liknande.
Är den på eller av?

Notera att jag har två sites under iis och den andra fungerar kanon. Vartfall valet Static Content är i bockad och installerad.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av dlq84:

Cannot find module '@material-ui/core/styles'

Det här tyder på att du inte har kört npm install eller yarn install, alltså att node_modeles inte finns.

Menar du för projektet eller node_modules på servern?

Vartfall denna modul är installerad i projektet som ligger till grund för .next bygget

Visa signatur

Permalänk

Edit:

För att klarlägga jag har två sites. Site 1 fungerar men site 2 ger detta fel. Testade att inaktivera site 1 och fick då samma fel jag har på site 2. När jag aktiverade site 1 igen så fungerar site 1. Gör jag samma på site 2 har jag kvar felet oavsett om siten är aktiv eller inaktiv.

Visa signatur