Storbritannien vänder – Microsofts Activision Blizzard-affär får preliminärt godkänt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

KÖP DET! det behövs verkligen att t.ex. WoW blir anpassat för konsoler och förenklat då dagens spelare drar sig till mindre komplicerade spel som är lätta att starta med och svåra att mästra.

Ja, hade WoW funnits till konsoller kanske det kunde ha blivit populärt.

Se bara på Diablo serien som ju inte fanns på konsoller före version 3, och numera anses som en massiv framgång och inte alls en förstörd franchise.

/s för säkerhets skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Konsolidering är ett satans otyg som sakta men säkert fördärvar världen. Konkurrenslagarna globalt är alldeles för puttenuttiga och borde skärpas rejält.

Man kan säga samma sak om konsollifiering.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Purrfected:

Fy fan vilken tortyr... bara för att man kan betyder det inte att man ska

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Tanken är väl att ge konkurrerande verksamhet möjlighet att bygga upp något vettigt.

Hela grejen med alla dessa tidsexklusiva suffixer i fallet Microsoft och ActiBlizz har ju handlat om det från grunden. T.ex. att CoD ska släppas ett visst antal år på andra plattformar, det är just att ge andra utgivare/utvecklare tid att ta fram en konkurrent innan Microsoft tillåts (potentiellt) göra CoD plattformsexklusivt.

Om exempelvis EA med Battlefield eller Sony med något ditto inte kan ta fram något motsvarande på ett årtionde, då har de lite sig själv att skylla faktiskt. Det är gott om tid inom spelvärlden att ta fram flera titlar av hög kvalité och börja bygga en franchise på.

Det tar ju i så fall avstamp i att exklusivitet i grunden är något positivt och eftersträvansvärt. Men jag tycker inte det. Så fenomenet borde jobbas bort.. Men här känns det ju som om de legitimerar konceptet, vilket jag ogillar skarpt. Men jag kanske är i minoritet här.

Jag förstår att Microsoft har det tufft när Sony springer cirklar runt dem vad gäller sålda konsoler och tekniska framsteg, vilket de säger själva i den där läckan som kom nyligen. Men att lösa problemet genom exklusivitet av vissa titlar är både fegt och fult, tycker jag.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

KÖP DET! det behövs verkligen att t.ex. WoW blir anpassat för konsoler och förenklat då dagens spelare drar sig till mindre komplicerade spel som är lätta att starta med och svåra att mästra.

Då är det nog mobilspel den massan ska dra sig till.. om man vill ha förenklade spel.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Då är det nog mobilspel den massan ska dra sig till.. om man vill ha förenklade spel.

Jo, hearthstone är väl populärt?

Har väntat på att de låter oss WoW spelare köra pet battles PvP från mobilen eller något liknande i åratal men verkar ju aldrig bli verklighet.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ja, hade WoW funnits till konsoller kanske det kunde ha blivit populärt.

Se bara på Diablo serien som ju inte fanns på konsoller före version 3, och numera anses som en massiv framgång och inte alls en förstörd franchise.

/s för säkerhets skull.

Diablo IV var ju uppenbarligen gjort för konsol, Diablo 3 fanns väl inte till konsol förrän senare?

Det är ju ett solklart exempel på när fler spelare inte skapat en bättre produkt men tror fortfarande att Diablo IV's största fel var scaling, nerfs och alla influenser från Immortal samt att det inte är revolutionerande jämfört med hoppet mellan 2 och 3 i spelstil, känns ju mycket samma samma.

Jag tycker Diablo 2 Resurrected är riktigt bra iallafall

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ja, hade WoW funnits till konsoller kanske det kunde ha blivit populärt.

Se bara på Diablo serien som ju inte fanns på konsoller före version 3, och numera anses som en massiv framgång och inte alls en förstörd franchise.

/s för säkerhets skull.

Är inte WoW populärt?
Diablo 1 finns till första Playstation 1. Var nära att komma till Game Boy också.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Är inte WoW populärt?
Diablo 1 finns till första Playstation 1. Var nära att komma till Game Boy också.

Och här trodde jag att /s var allmän kunskap.
Valfri sökmotor är din vän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Och här trodde jag att /s var allmän kunskap.
Valfri sökmotor är din vän.

Det är lite luddigt vad du egentligen menar.