Teams möte läggs inte till i kalendern

Permalänk
Medlem

Teams möte läggs inte till i kalendern

Hej

Jag har ett problem med att möte jag accepterar inte läggs till i kalendern på Teams. Idag exempelvis så får jag en inbjudan till ett möte i Teams över min mail. Jag accepterar det och mailet försvinner. Går därefter in i kalendern men hittar inte mötet jag precis accepterade att medverka på. Vad gör jag fel?

Har försökt kolla i inställningarna men jag hittar inget som är konstigt. Givetvis är det samma mailadress som jag får inbjuden till möte i Teams i som jag har registrerad som användare i Teams.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Är det Microsoft Teams för privatpersoner du snackar om? Dvs Teams knutet till en privat Outlook-adresslåda, och inte Teams knutet till Microsoft 365 för företag?

Jag har aldrig kört privatvarianten av Teams själv då jag bara använder det i jobbet, men en bekant till mig brukar få inbjudningar från personer som kör 365 företagsabonnemang medans han själv bara har en Outlook-låda och Teams kopplat till detta, och eftersom dessa Teams är olika världar vill jag minnas att han inte ser bokningarna i hans Teams eftersom dessa inte är kompatibla med varandra. Faktum är att jag var tvungen att installera Teams för företag på hans dator för att han skulle kunna öppna dessa mötesinbjudningar, och det funkade även fast han inte kan logga in i företagsvarianten då hans 365-konto är privatpersons-konto, men han kan förstås inte se kalendern i den Teams just på grund utav detta.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
vSphere Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD