Dell PowerEdge T620 DUAL Xeon E5-2640 2.00GHz 96GB DDR3 - 4x8TB SATA

Permalänk
Medlem

Dell PowerEdge T620 DUAL Xeon E5-2640 2.00GHz 96GB DDR3 - 4x8TB SATA

Jag har ett stycke Dell PowerEdge T620 tornserver, med tillhörande diskar och en raidkontroller som jag har köpt till. Diskar och raidkontroller införskaffades samtidigt något halvår efter att servern införskaffades. Servern, utan raidkontroller och diskar, inköptes servad och klar från Inrego 2018-06-13 för 18 748,75:-. Mitt pris idag med diskar och raidkontroller är 4 000 :-.

Kort sammanfattning av serverns specifikationer:

Servern är utrustad och certifierad för drift, vilket innebär att den bland annat är utrustad med dubbla NIC:s, dubbla nätagg, hot swap moduler för diskar och error correction RAM.

Grundläggande specifikationer:

2x Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2640 v2 @ 2.00GHz
6x Samsung DDR3 ECC DIMM 1600 MHz 16384 MB (6x16 GB = 96 GB)
4x Samsung SSD 860 6Gbs SATA 2.5 inch 237952 MB (4x250 GB)
4x ATA WDC WD8003FRYZ 0 HDD SATA 6Gbs 3.5 inch 7630336 MB (4x8 TB)
1x PERC H310 Adapter PCI Express Raid Controller

Exempel på operativsystem som stöds:

Canonical® Ubuntu® Server LTS
Citrix® Hypervisor
Microsoft® Windows Server® med Hyper-V
RedHat® Enterprise Linux
SUSE® Linux Enterprise Server
VMware® ESXi®*

Själv har jag använt servern för VMware ESXi, multipla ändamål, allt ifrån webserver till automatisk datainsamling och bearbetning främst i utbildningssyfte.

Fullständiga specifikationer, orderbekräftelse, kvitto och andra dokument kan givetvis lämnas ut på begäran för den som är intresserad. Servern väger som ett kylskåp och kan dessvärre inte skickas via DHL eller dylikt, men jag kan arrangera frakt via TippTapp eller liknande tjänster utan ersättning om det sker inom Stockholms Län och om ni inte har möjlighet att komma och hämta själva. Längre leveranser kan ordnas mot ersättning eller mot egen organisering för upphämtning. Finns i Vasastan, Stockholm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Skulle gissa att du kanske kan få 2-3000:- här. om någon ens är intresserad nog.
tips sälj satadiskarna löst och försök kränga resten för 1000lappen

eller sälj på helt andra forum mer inriktade på denna typ av hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Skulle gissa att du kanske kan få 2-3000:- här. om någon ens är intresserad nog.
tips sälj satadiskarna löst och försök kränga resten för 1000lappen

eller sälj på helt andra forum mer inriktade på denna typ av hårdvara.

Ja, har fått en del indikationer nu för hur jag ska betrakta målgruppen för den här typen av hårdvara. Tack för input.

Permalänk
Avstängd

Rätt dingt eg för det är ju dyra grejjer egentligen .
Problemet är att så mkt flyttas i moln så marknaden på 2a hand är rätt mättad nu

Permalänk

Jag skulle kunna tänka mig att köpa den för 3000 kr givet att du kan skicka den till Göteborg, jag betalar för frakt.

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad

Permalänk
Avstängd

Blev den såld här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twilighter:

Blev den såld här?

Svar ja.