Apple: "M3 äntrar Macbook Pro – dags att överge Intel"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon132576:

Jag har redan läst från första rad.

Det är totalt standard Apple-agerande, sedan väldigt många år tillbaks i tiden. Det är så här de agerar, man kunde göra argumentet sedan alltid, men rent realistiskt i den moderna eran iallafall (pga man kan ju inte förvänta sig emulering av en Apple II på en 68k-Mac direkt - eller ptja, inte i närheten av realtid.)

Jag vet allt detta, men det är inte relevant för frågan. Jag säger det igen ytterligare en gång: Person 1 sa att det inte fanns stöd för x86-spel. Person 2 försökte rätta denna personen och säga att alla native Mac spel på Steam stöds. Detta är fel. Väldigt många native Mac spel på Steam fungerar inte på en ARM-Mac, eftersom de är 32-bitars. Vilket jag skrev, och sedan har upprepat.

Om du vill debattera om det är rätt eller fel av Apple att kapa stöd för sina gamla APIer så gör gärna det, men jag är inte intresserad. Faktum kvarstår att deras agerande gjorde att antalet spel som fungerade på moderna Macar gick ner drastiskt.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av klein:

Synd att Apple börja lite så extrem dyr hårdvara. Känns föga imponerade att betala 30k som på Windows sidan kostar 1/2. Även om Mac OS är trevligt.

Som produktnamnet antyder så är det datorer för professionellt yrkesfolk. I jämförelse med PC maskiner riktade tilll samma målgrupp så är de i paritet prismässigt.
För oss konsumenter är Apples line up Mac mini, MacBook air, iPad, iPad Air och iMac.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterbr:

Jag verkligen önskar att Apple gjorde en ordentlig satsning mot spelmarknaden, men med tanke på hur företaget ångar på så kanske dom inte behöver oss kantiga gamers. Får fortsätta drömma

Kommer man med en Mac till en LAN-träff blir man utskrattad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av norda72:

Kommer man med en Mac till en LAN-träff blir man utskrattad...

Tragiskt. Jag kommer ihåg tiden när man skrattade åt de som spelade på LAN-träffar (fast det var inte så mycket LAN på den tiden).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mpat:

Detta är fel.

Det var då väldans vad svårt det här var! Varför säger du detta till mig? Jag nämnde inte alls något om allt det där. Säg det till personen du svarade till om du måste hålla på och älta.

Min poäng var, det är normalt beteende av Apple att ta bort gammel bös ur sina operativsystem, och att klaga över det är meningslöst. Det är allt. Inte så komplicerat att grocka, tyckte då jag iallafall.

Permalänk
Skrivet av klein:

Synd att Apple börja lite så extrem dyr hårdvara. Känns föga imponerade att betala 30k som på Windows sidan kostar 1/2. Även om Mac OS är trevligt.

Du måste jämföra med Lenovo X1 Carbon, Dell XPS, Surface Pro etc. De kostar inte 15k.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av norda72:

Kommer man med en Mac till en LAN-träff blir man utskrattad...

Ja det saknas ju LAN-port så...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av norda72:

Kommer man med en Mac till en LAN-träff blir man utskrattad...

Lara Croft gillar min Mac i alla fall

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av Nasso:

En 14” midnattsvart Macbook Pro med m3 pro, 18GB minne och 512GB SSD för 29995kr…

Mycket pengar, men den ser ut som en riktig drömdator. Wow.

En sån vill jag ha.

Kanske ska rama in den? 😀

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.