Permalänk

Koll på bygge?

Ska efter lång tid bygga burk till mig själv.
Alltid bra att dubbelkolla tänkte jag. Jag har ett 750W nätagg från corsair, Ett äldre medium Fractal design chassi och en cpufläkt från Noctua D15 till proppen. Sitter på en G-sync skärm (2k) så därav nvidia men hade nog gärna testat ett radeon. Hade då gärna köpt ett Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB Pulse Gaming OC.
Jag kommer inte överklocka då jag tror kylaren är i minsta lagret och funderar på om jag verkligen behöver 790chipset men tänker framåt och att kunna klocka i framtiden.

Vad tror ni? Tacksam för ideer och tips. Kommer också köpas på netonnet.

https://www.inet.se/datorbygge/b1444220/kanske-4070

Permalänk
Medlem

Det där såg rätt dyrt ut sett till prestandan. Vad sägs om detta bygge? Ny skärm med 1440p, 155 Hz och FreeSync. Fortfarande klart billigare än ditt bygge.

Permalänk
Skrivet av Alastor Moody:

Det där såg rätt dyrt ut sett till prestandan. Vad sägs om detta bygge? Ny skärm med 1440p, 155 Hz och FreeSync. Fortfarande klart billigare än ditt bygge.

https://komponentkoll.se/bild/lLXyW.png

Jag lutar ju helt klart mer åt intel. Byggde en burk till sonen i somras och jag är inte så imponerad av hur cpu fungerar i annat än spel. Dock har jag inte testat den eller jobbat så mkt med den.
Jag är rätt nöjd med min skärm. Det är en ASUS ROG SWIFT PG279Q men saker är säkert mkt bättre nu iof..

Det är lika svårt att välja saker nu som förr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingmooze:

Jag lutar ju helt klart mer åt intel. Byggde en burk till sonen i somras och jag är inte så imponerad av hur cpu fungerar i annat än spel. Dock har jag inte testat den eller jobbat så mkt med den.
Jag är rätt nöjd med min skärm. Det är en ASUS ROG SWIFT PG279Q men saker är säkert mkt bättre nu iof..

Det är lika svårt att välja saker nu som förr...

Ja, Intel är ju bättre på produktivitet än AMD. Fick för mig att spel var det primära syftet och där är ju AMD billigare, snabbare och strömsnålare.

Permalänk

Frågan är verkligen om jag är så produktiv vid datorn.
Jag spelar egentligen och kodar kan man göra på en dörrstopp känns det som idag.
Tror du har rätt när tankarna fick vila lite...