SweClockers hårdvarukalender 2023 – tävlingar och erbjudanden fram till jul

Permalänk
Medlem

Inte för att vara den som är den men idag var kanske den sämsta luckan jag skådat i en julkalender

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Inte för att vara den som är den men idag var kanske den sämsta luckan jag skådat i en julkalender

Amazon hade 20kr rabatt på The last of us häromdagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Inte för att vara den som är den men idag var kanske den sämsta luckan jag skådat i en julkalender

Jag tyckte själv den var en av de bättre, även om det inte blir köp idag heller.

Permalänk
Medlem

Jag vill inte klaga men är inte grejen med SweClockers kalendern att det ska vara en exklusiv rabatt för medlemmar? Denna varan är ju nedsatt för alla som hittar den via Netonnet med.

Det är äntligen dags att presentera årets julkalender och som traditionen påbjuder blir det exklusiva erbjudanden…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Jag vill inte klaga men är inte grejen med SweClockers kalendern att det ska vara en exklusiv rabatt för medlemmar? Denna varan är ju nedsatt för alla som hittar den via Netonnet med.

Det är äntligen dags att presentera årets julkalender och som traditionen påbjuder blir det exklusiva erbjudanden…

Inte för jag bryr mig egentligen men det du säger stämmer ju och det blir lite konstigt. "Varsågod kära medlemmar, här får ni en exklusiv rabatt bara till ER!.. Samt alla andra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ncox:

Inte för jag bryr mig egentligen men det du säger stämmer ju och det blir lite konstigt. "Varsågod kära medlemmar, här får ni en exklusiv rabatt bara till ER!.. Samt alla andra"

Nä jag bryr mig inte heller direkt. Dock tycker jag det är något de kan ha i åtanke i fortsättningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jthoor:

Amazon hade 20kr rabatt på The last of us häromdagen

Vill minnas att Apple erbjöd ca 18 kr rabatt på någon eller några iPhone-modeller för något år sedan när jag tittade är en kompis som inte hade något Benify-konto. Blir ju lite pinsamt av dem att ens ge rabatt då.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Vill minnas att Apple erbjöd ca 18 kr rabatt på någon eller några iPhone-modeller för något år sedan när jag tittade är en kompis som inte hade något Benify-konto. Blir ju lite pinsamt av dem att ens ge rabatt då.

Är som bahnhof vid bf förra året, erbjöd en rabatt på typ 19kr (fortfarande efter rabatt över 100kr dyrare än Telias erbjudande dom hade då)

Förstår inte ens varför dom ens försöker...

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Skrivet av thebelfry:

Hur länge håller ett erbjudande?
Andra gången jag vill köpa något på inet och inte får upp rätt pris. (Ja jag är inloggad)

Skrivet av Inet:

Psst... Vi har förlängt priset tills nu klockan 12:00 ifall du fortfarande är sugen!

Allt gott,
Olsson

Kan det finnas någon som får feeling och beordrar en kalender-robot med station till lagersaldot? I bästa fall möter roboten kundvagnen, pres.kortet och den gröna knappen… och AI-lyckan är oöverkomlig.

(själv måste man dock sova en stund,
då man inatt var utan John Blund,
men vid 19-snåret ögonlocken kan öppnas igen
och kanske fredagsmyset börjas med köp av senaste Gen?)

Mgh
Alex
13:37

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Entash:

Jag vill inte klaga men är inte grejen med SweClockers kalendern att det ska vara en exklusiv rabatt för medlemmar? Denna varan är ju nedsatt för alla som hittar den via Netonnet med.

Det är äntligen dags att presentera årets julkalender och som traditionen påbjuder blir det exklusiva erbjudanden…

Erbjudandet ska vara exklusivt här ja, annars har butiken brutit vår överenskommelse.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Entash:

Jag vill inte klaga men är inte grejen med SweClockers kalendern att det ska vara en exklusiv rabatt för medlemmar? Denna varan är ju nedsatt för alla som hittar den via Netonnet med.

Det är äntligen dags att presentera årets julkalender och som traditionen påbjuder blir det exklusiva erbjudanden…

Skrivet av Edin:

Erbjudandet ska vara exklusivt här ja, annars har butiken brutit vår överenskommelse.

Fast rabatten är väl exklusiv på Elgiganten?

Att NetOnNet ser att man på EG kan sälja musen för det priset kan ha gjort att de ringer sin kontakt hos leverantören och ansöker som samma pris med en leverantörsrabatt och således får ha samma pris som EG.

Men Elgiganten i sig har ju detta specialpris mot kunder som kommer från Swec - de erbjuder ju ingen annan det ?

Så jag ser inte problemet ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fast rabatten är väl exklusiv på Elgiganten?

Att NetOnNet ser att man på EG kan sälja musen för det priset kan ha gjort att de ringer sin kontakt hos leverantören och ansöker som samma pris med en leverantörsrabatt och således får ha samma pris som EG.

Men Elgiganten i sig har ju detta specialpris mot kunder som kommer från Swec - de erbjuder ju ingen annan det ?

Så jag ser inte problemet ?

Det var gårdagens erbjudande vi skrev om. Där hade alla som surfade in samma pris oavsett om de kom från Swec eller inte.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Entash:

Det var gårdagens erbjudande vi skrev om.

Fortfarande samma grundprincip.

Att en annan butik erbjuder samma pris är ju inte en överträdelse per ’se ?

Fattar inte hur du får det till att var orättvist ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Entash:

Det var gårdagens erbjudande vi skrev om. Där hade alla som surfade in samma pris oavsett om de kom från Swec eller inte.

Kollat upp. Det var ett exklusivt erbjudande igår i SweClockers julkalender. Det var exklusivt (hade inte funnits utan kalenderluckan med det priset) men publicerades även hos e-handlaren. Ser väl inget problem med det så länge rabatten är bättre än generic rea och att den inte är begränsad till få antal. Kan dock förstå att det krockar med kommunikationen om exklusivitet, vilket ändå är grundtanken.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Fortfarande samma grundprincip.

Att en annan butik erbjuder samma pris är ju inte en överträdelse per ’se ?

Fattar inte hur du får det till att var orättvist ?

Nej jag sa aldrig att det är orättvist. Men det var samma e-handlare. Alltså att man kunde söka upp den på Netonnet och få samma pris som via länken som gick till Netonnet. Menar bara att jag inte tycker att en rabatt är exklusiv om alla har tillgång till den. Men jag tycker inte heller det är en stor grej som jag sa. Och nu när Edin förtydligade att rabatten kom till genom kalendern förstår jag bättre, tänkte först att det var en generisk rabatt som de länkade till eftersom luckan var i samarbete med Zalman.

Skrivet av Edin:

Kollat upp. Det var ett exklusivt erbjudande igår i SweClockers julkalender. Det var exklusivt (hade inte funnits utan kalenderluckan med det priset) men publicerades även hos e-handlaren. Ser väl inget problem med det så länge rabatten är bättre än generic rea och att den inte är begränsad till få antal. Kan dock förstå att det krockar med kommunikationen om exklusivitet, vilket ändå är grundtanken.

Okej! Ville inte låta negativ för det är jättebra med kalendern ni kör. Det var nog bara att det krockade lite som du sa. God jul

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Entash:

Nej jag sa aldrig att det är orättvist. Men det var samma e-handlare. Alltså att man kunde söka upp den på Netonnet och få samma pris som via länken som gick till Netonnet. Menar bara att jag inte tycker att en rabatt är exklusiv om alla har tillgång till den. Men jag tycker inte heller det är en stor grej som jag sa

Okej! Ville inte låta negativ för det är jättebra med kalendern ni kör. Det var nog bara att det krockade lite som du sa. God jul

Ingen fara, bra att du lyfter vad säkert fler tycker så kan julkalendern utvecklas också :). Det blir knepigt i vissa fall, alla e-handlare har exempelvis inte stöd för rabattkoder etc. Hoppas du hittat andra bra erbjudanden och så blir det lite spännande vad som kommer i kommande 2 luckor! Måste säga att erbjudande i år varit bättre än tidigare år, så hoppas det uppskattas. Vet två säljare på SweClockers som svettats för att det ska kunna ske. GOD JUL i caps!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk

Jag får inte rabatten SWECXTRFY i gårdagens lucka att fungera. Någon mer som har problem?

Permalänk
Medlem

Riktigt kul tävling idag då rapp ligger mig nära hjärtat! 😍👏🏼👏🏼

Men bara text inte inspelad alltså? 😱 ska författa något iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Riktigt kul tävling idag då rapp ligger mig nära hjärtat! 😍👏🏼👏🏼

Men bara text inte inspelad alltså? 😱 ska författa något iaf.

Rap står det väl o inte rapp?
Så hiphop lyrics about burping, rätt in i chatGPT. Lycka till!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk

Äntligen något som passar en bättre!
Jag kommer droppa en text på svenska då jag gissar att 9/10 raptexter på engelska kommer genereras av chatgpt

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

fixa chatgpt på svenska är ett recept för succe då? Riktigt tråkig utveckling det här med AI

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av kingmooze:

Jag får inte rabatten SWECXTRFY i gårdagens lucka att fungera. Någon mer som har problem?

Koderna ska funka 12:00-23:59

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

fixa chatgpt på svenska är ett recept för succe då? Riktigt tråkig utveckling det här med AI

Hittills det jag sett chat GPT göra i rapväg har varit närmast katastrof 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Hittills det jag sett chat GPT göra i rapväg har varit närmast katastrof 🤷‍♂️

Här är en prompt:

Citat:

Could you make a witty paraphrase of "The Message" by "Grand Master Flash" yet focusing on CPU and GPU and other computer hardware, while retaining "Don't push me cause I'm close to the edge"?

med resultatet:

Citat:

"Don't push me 'cause I'm close to the edge,
I'm trying not to lose my thread.
It's like a jungle sometimes, it makes me wonder
How I keep from going under.

Broken fans and the overheating,
My CPU's heart keeps beating,
Neon lights from the GPU,
It's flashing bright but what can I do?

Upgrading my RAM just to keep up pace,
Data's running in a never-ending race,
The motherboard's old, it's feeling the strain,
My rig's on the edge, and it's causing me pain.

The power supply's buzzing a warning tune,
I'm praying it doesn't give out soon,
With every click and every code compile,
I'm inching closer to the tech pile.

Don't push me 'cause I'm close to the edge,
I'm just trying to maintain my ledge,
In this digital world where we all reside,
I need my machine to survive this ride.

SSDs and HDDs, a storage fight,
One's for speed, the other for might,
My graphics card is starting to wheeze,
Rendering pixels is no longer a breeze.

The kernel's panicked, a sight of dread,
Too many processes, my screen's now red,
I'm juggling updates and dodging malware,
In this cyber jungle, it's a real scare.

But I'm holding on, though it's a lot to manage,
In this electronic age, it's all about damage,
Don't push me 'cause I'm close to the edge,
I'm just trying to secure my digital hedge.

It's like a silicon jungle sometimes,
Makes me wonder how I keep from going under,
In this tech-centric, circuit-laden blunder,
I'm just trying to keep from going asunder."

Katastrof? Nja. Inte bäst, men tillräckligt.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Nu har gamla gubben gett sig på att "rappa" som alla flippa kids. Jisses amalia. Men kul var't det iaf!

Visa signatur

CPU: 5600X - NH-D15S. GPU: 3070Ti
RAM: 16GB DDR4 3600MHz Cl 14-15-15-35.
Moderkort: MSI X570 Tomahawk.
Nätagg: Corsair RMX 850W

Permalänk
Medlem

En rapvers?

Bööööörp, beuöööööööörp, bööööörp.
Börpellibööööörp, buööööööörp, bööööörp!

Vann jag?
Nääää, bara skoja!

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Jag skrev fel i min rap :'(....

Skrev MK det ska va MX såklart. Sorry....

Permalänk

Lycka till alla på denna luckan(23), skickade in mitt bidrag + la de på ett beat och laddat upp på yt.
Vet ej om man får dela här med, de får admin avgöra, så ifall jag får så droppar jag länk till versen

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk

Jag rimmade 4k med julaladåb... Bara det är väl värt en grammis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Powerjimmy:

Lycka till alla på denna luckan(23), skickade in mitt bidrag + la de på ett beat och laddat upp på yt.
Vet ej om man får dela här med, de får admin avgöra, så ifall jag får så droppar jag länk till versen

Kul! Jag körde a capella istället, men drömmer om bjällror och trummor 😍

Om du vill dela på PM så lyssnar jag gärna! (Det borde ju vara okej iaf 🤷‍♂️)

Annars delar jag gärna i tråden när tävlingen är över osv 🥳🥳