Permalänk
Medlem

Problem med ny mus

Windows11.
Snurrhjulet på grabbens mus gick sönder, så jag kopplade in en annan mus, som inte hittas av datorn...
Musen lyser som den ska och den fungerar på andra datorer.

När jag kollar under 'Bluetooth och enheter' så listas den nya musen under 'Andra enheter', inte under 'Indata'
Vad kan jag göra för att fixa detta?

Permalänk
Medlem

Vad är det för mus?
Ladda hem drivrutiner från tillverkas hemsida.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Musen heter LOGIK L3BWDM23...
Kan inte hitta några specifika drivrutiner för den.

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut i enhetshanteraren? Vad händer om du låter windows söka efter drivrutin i enhetshanteraren?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Det låter jättekonstigt att en mus skulle behöva drivrutiner, alla möss använder standard HID-drivrutin såvida de inte är riktiga specialare.

Testa olika USB-portar

Permalänk
Medlem

Har testat alla portar...
Har även testat andra möss... Samma sak förrutom för den gamla musen.
Den gamla musen fungerar förrutom då för scrollhjulet som är mekaniskt sönder... Men kopplar jag in en annan mus så fungerar inte den..