Styra rgb på corsair minnen med lian Li mjuk/hårdvara?

Permalänk
Medlem

Styra rgb på corsair minnen med lian Li mjuk/hårdvara?

God afton, jag ska ta över en del komponenter från en kollega som aldrig kom igång med sitt bygge.

Och en sak jag undrar över är om det ska sitta corsair minnen i burken fast med lian Li fläktar med rgb, kommer jag på ett enkelt sätt kunna ställa in alla komponenter med rgb på ett och samma ljus?

Jag har sett lite guider för att använda corsairs hårdvara och mjukvara för det, men jag är inte intresserad av att ha massa effekter osv, utan jag vill bara kunna ställa in allt och sedan aldrig ändra igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmen85:

God afton, jag ska ta över en del komponenter från en kollega som aldrig kom igång med sitt bygge.

Och en sak jag undrar över är om det ska sitta corsair minnen i burken fast med lian Li fläktar med rgb, kommer jag på ett enkelt sätt kunna ställa in alla komponenter med rgb på ett och samma ljus?

Jag har sett lite guider för att använda corsairs hårdvara och mjukvara för det, men jag är inte intresserad av att ha massa effekter osv, utan jag vill bara kunna ställa in allt och sedan aldrig ändra igen.

Kika på signal RGB programmet. Den brukar fungera med dem flesta märkena.

Både Corsair och lian Lis programvara lämnar lite att önska

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25