Tips på 4070 ti super max höjd 138mm?

Permalänk
Medlem

Tips på 4070 ti super max höjd 138mm?

Hej!
Tänkte köpt mig ett ASUS strix 4070 ti super OC.. då jag innan kört med strix och vart mycket nöjd..
Men så visade det sig att höjden på kortet vart 150mm och mitt chassi maxar in på 155mm.. vilket då lämnar 5mm till PCIe-sladden.. vilket i sin tur känns lite väl "tight"..
Vet att det finns lösningar för stående GPU etc, men inte intresserad av att kasta ytterligare 1000kr+ på kablar med mera.
Vilket kort hade ni rekommenderat? Tänkte mig "samma" kort fast ASUS TUF istället, tänker jag fel?
"Kraven" är som alltid.. tyst och gärna att de klarar av att kyla sig själv så väl som möjligt. Då jag gärna ser att min CPU får njuta av övrig luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inx51:

Hej!
Tänkte köpt mig ett ASUS strix 4070 ti super OC.. då jag innan kört med strix och vart mycket nöjd..
Men så visade det sig att höjden på kortet vart 150mm och mitt chassi maxar in på 155mm.. vilket då lämnar 5mm till PCIe-sladden.. vilket i sin tur känns lite väl "tight"..
Vet att det finns lösningar för stående GPU etc, men inte intresserad av att kasta ytterligare 1000kr+ på kablar med mera.
Vilket kort hade ni rekommenderat? Tänkte mig "samma" kort fast ASUS TUF istället, tänker jag fel?
"Kraven" är som alltid.. tyst och gärna att de klarar av att kyla sig själv så väl som möjligt. Då jag gärna ser att min CPU får njuta av övrig luft.

Kanske en vinklad kontakt kan köpa dig några millimeter?

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Det blir nog inte fel med ett TUF 4070 TiS om Asus och Strix är förstahandsvalet. Personligen gillar jag ASUS kort men TUF funkade inte för mig då det är något för tjockt och jag fick istället tag i ett PNY 4070 TiS till ett bra pris och är supernöjd med kortet. Första intryck var väl att shroud och fläktar var något åt budgethållet, men de visade sig vara riktigt kompetenta och kortet går tyst och svalt.

305 långt kort, 138 mm högt (samma som TUF 4070 TiS) och några mm smalare än TUf 4070 TiS, ser ut så här i ett litet 11l chassi: Galleriet