Nvidia Shield - lösning för att plocka ut analogt ljud?

Permalänk
Medlem

Nvidia Shield - lösning för att plocka ut analogt ljud?

Jag vill alltså få ut analogt stereoljud från Shielden, ljudet ska skickas vidare till en 2-kanals förstärkare.

Så jag undrar om jag kan koppla en DAC till usb-porten på Shilden och plocka ljudet den vägen?
Eller behöver jag plocka ut ljudet via hdmi-utgången?

Gissar på att det är fler än jag, som stött på det här problemet.. Vore int

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe_Er_79:

Jag vill alltså få ut analogt stereoljud från Shielden, ljudet ska skickas vidare till en 2-kanals förstärkare.

Så jag undrar om jag kan koppla en DAC till usb-porten på Shilden och plocka ljudet den vägen?
Eller behöver jag plocka ut ljudet via hdmi-utgången?

Gissar på att det är fler än jag, som stött på det här problemet.. Vore int

Se detta som någon slags ledning för egna efterforskningar, är inte alls särskilt insatt själv.

Har sett exempel på folk som kopplat DAC till en USB-port och fått det att funka. Oklart vilket stöd med drivers etc Shield TV har eller vad som ens krävs. Det kanske räcker med att DACen är "USB class compliant", eller så hänger det på den saken (googla begreppet).

Det andra alternativet du föreslår, att extrahera ljudet från HDMI-porten bör ju vid första anblick vara idiotsäkert, men oklart för mig hur det funkar med diverse ljudprotokoll typ dito från Dolby osv.

Kort sagt, det går att få till, men har inte kunskaperna att servera dig bästa möjliga lösning på silverfat.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Det är väl bara testa med tex. ens sån här, det handlar ju inte om några större slantar.
https://cdon.se/produkt/hdmi-audio-extractor-video-och-ljuddelare-3d-4k-841bbfb526bc4dda/