Mouse acceleration aktiverar sig själv

Permalänk
Medlem

Mouse acceleration aktiverar sig själv

Hej,

Har en Lenovo T480S på jobbet, som efter en uppdatering häromdagen börjat bete sig konstigt. Främst har jag upptäckt att "mouse acceleration" är aktiverat som standard, det går att stänga av, men så fort jag låser/låser upp datorn aktiveras det igen. Kör med en enkel trådlös Deltacomus, som fungerat felfritt fram tills nu.

Har försökt leta på nätet, men de flesta svaren leder till någon form av extern programvara (som jag ej har) eller att gå in i registret och peta runt.

Någon annan som haft/har samma problem?

syftningsfel
Visa signatur

Dator | Intel Core i5-10400 | | Asus Prime B560-Plus | | MSI RTX 3060 Ti Gaming X | | 16GB Vengeance LPX @2933 | | WD Green 240 | | 2TB PNY CS900 | | Samsung 980 NVMe | | Corsair CX750F || | Fractal Design Focus G | | Be Quiet! Pure Rock 2 | |

Kringutrustning |HyperX Cloud II| |Qpad MK90| |Logitech G400s|| Asus VN247H||

Permalänk
Medlem

Okej detta är off topic men gud...
Något som är stängt är alltså inte på. Det går inte att stänga på något eller ha något som är "påstängt".

On topic så har jag för mig att en jobbdator jag tidigare hade från Lenovo också hade mouse acceleration på genom någon specifik Lenovoprogramvara och inte genom Windows inställningar.

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!