Permalänk
Medlem

Trådlös mus hackar i windows 11

Hej! Har ett Logitec mus o tangentbord kopplat till en stationär dator med win 11, musen plus tangentbordet registrerar inte i windows. Rätt som det är så connectar både mus å tangentbord precis som vanlig, går att använda i några sekunder och sen bara dör kontakten, eller hackar till o från med rörelse från musen.
Min vanliga mus med sladd funkar precis som vanligt.

Har installerat drivare med programvara men inget verkar funka. I övrigt så funkar det perfekt på laptopen.
Vet inte vad jag ska göra mer?

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1080ti - 16GB 4000MHz <(^.^<)

Permalänk
Medlem

Det låter nästan som att du har något i blåtandsväg i närheten som påverkar. En klassiker brukar vara att lägga mobiltelefonen mellan tangentbord/mus och datorn eller där unifying-sändaren sitter, blåtand kan nämligen störa ut gamla 2.4GHz unifying-sändarna rejält. Jag kan även rekommendera dig att sätta unifying-sändaren på en liten usb-skarvkabel då jag har råkat ut för att sändaren har störts ut när den sitter direkt i usb-kontakten på datorn, jag har min på en 30cm usb-skarvkabel här framför mig nu då det annars inte skulle vara möjligt att ha tangentbord och mus 2m bort vid soffan.

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Testade detta men det spelade ingen roll. Har även testat att ta bort drivarna i enhetshanteraren samt installerat om programvaran. Det verkar som att musen funkar något bättre, den ligger med i programvaran som connected, men hackar till lite då och då. Tangentbordet vill inte fungera alls.

Testade alla tipsen som jag hittade här: https://www.reddit.com/r/logitech/comments/1e56wun/logitech_k...

Men inget verkar fungera.

Visa signatur

(>^.^)> Datorn: B450 - Ryzen 7 3700X - GTX 1080ti - 16GB 4000MHz <(^.^<)