Det var ett tag sen man var aktiv här, men efter några år som inaktiv mot datorvärlden är man redo o komma tillbaka. Fick även en blessing att ha en dator av frugan o vardagsrummet tills vi flyttar till större och kravet är att den ska vara fin, helst vit o vem tackar nej till det.
Här kommer en bild på datorn jag valt. Kunde välja lite billigare delar men känner att detta kommer ge mig en "stolt" känsla av snyggt
Aldrig haft en Lian Li chassi men hört mycket bra om det. Kom gärna med feedback men som sagt viktigaste är moderkortet 😉 Jag är jätte kluven.
Jag tänker mycket till att matcha delar, säg om jag byter grafikkort i framtiden så kommer jag välja ett kort som har samma leverantörer som moderkortet ifall det inte är som denna gång stt gpun leverantören inte tillverkar moderkort, och då är det lättare.
Du kan få Gigabyte B850 moderkortet mycket billigare från Amazon skulle ärligt hålla mig borta från Asrock ett tag till då Asrock har ett dåligt rykte denna generation att ta kål på X3D processorer de verkar ha fixat de värsta problem med den senaste BIOS uppdateringen men varför chansa när det finns andra alternativ.
Edit Vill påpeka att ASUS alternativet finns billigare hos andra återförsäljare och att Gigabyte alternativen bara är 6 layer PCB vs 8 layer för både MSI, ASUS och Asrock