ShowCase: Phanteks nya chassin och kylning från insteg till lyx

Permalänk
Melding Plague

ShowCase: Phanteks nya chassin och kylning från insteg till lyx

Ett skepp kommer lastat med Phanteks senaste produkter för datorbyggare. Följ med på en snabb genomgång!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Evolv X2 kan vara något. Den typen av design, "smokestack" eller vad den kallas, ska ge överlägsen kylförmåga.

Visa signatur

Spelar spelet väldigt väl.

Permalänk
Medlem

Sån här reklam gillar jag!

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Evolv X2 kan vara något. Den typen av design, "smokestack" eller vad den kallas, ska ge överlägsen kylförmåga.

Ja jag kör med det chassit, håller väldigt bra temps på allt även långa spelsessioner

Visa signatur

Msi X870E Tomahawk
9800X3D
4080 Super
42 LG OledC4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel H.:

Den är en av få ”glaslådor” jag tycker är snygga

MEN utan att läst några bra temp-tester, så tror jag absolut kylningen funkar tillfredsställande men kanske inte något direkt över det vanliga:
Nätagget sitter ju på sin ordinarie plats i bak i botten, vilket gör att åtminstone den bakre bottenfläkten är nästan bortkastad då den är placerad tätt ovanför nätagget.
Dvs totala flödet genom burken har kanske inte riktigt så full fri potential som man kan tro.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad så har jag m25 g2 fläktar i mitt nv5 mkii chassi. Jag skulle inte rekommendera fläktarna av den anledningen att spegeln gör det jättetydligt om spegel inte är helt platt/centrerad. Hela spegelbilden skakar då; gäller samtliga av mina 8st i olika utsträckning.

Visa signatur

ASUS GTX 1080, i7 4790k, 16GB DDR3 @ 2133mhz

Permalänk
Medlem

Inga 140 mm i bak-kanten = no buy.

Permalänk
Medlem

Beställde i vintras ett NV9 som kom med krossad sidoruta, ersättningsrutan har fortfarande inte dykt upp så phanteks verkar ju ha lite svårigheter att få fram sina glas. Tyvärr

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Medlem

Älskar mina D30 fläktar. Tysta, effektiva och väldigt trevlig RGB belysning. Funkar fint med inbyggd ARGB styrning från mitt moderkort (ASRock). Sen kostar de därefter, men jag har aldrig ens försökt mig på ett RGB bygge innan nuvarande, så tänkte att det var kul att satsa lite. Passar fint ihop med Lian Li O11 RGB tycker jag.

Har även den första varianden av D30 Glacier. Där tycker jag tyvärr att den nya designen är fulare, men vill man ha mer aggressiv RBG på CPU blocket så är den ju "mer" i alla fall.