Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på datorn

Hej.

Som rubriken säger så kan jag inte logga in på min dator. Eftersom jag tänkte inte på att jag behövde mitt microsoft lösenord efter bios uppdatering, utan jag trodde det räckte med pinkod. Jag har glömt bort mitt lösenord och har en ny telefon eftersom den förra sluta fungera. På grund av det så har jag inte authenticator på min ny mobil än. Med tanke på att jag har 2 stegs verifikation, så kan jag inte återhämta mitt lösenord.

Det jag kan göra för att återhämta lösenord är att skicka en kod till en annan mail vilket jag gör, men jag behöver ett till steg vilket då blir ett sms till mobilen. Men det står alltid att ett fel har uppstått när jag använder det, vilket leder till att återhämtningen av lösenord inte går att slutföra.

Så finns det något sätt att ta sig in på datorn utan att behöva logga in på ett microsoft konto, eller vet ni något annat sätt man kan återhämta sitt lösenord?

Permalänk
Medlem

Du måste kontakta MS Support antagligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Du måste kontakta MS Support antagligen.

Du råkar inte ha en länk till den microsoft support jag ska använda? Har testat en där jag skulle skriva in information som mail, tidigare lösenord, rubrik på skickade mail, sista numren på kreditkort. Men fick ett svar att det inte fungerade eftersom jag hade 2 stegs verifikation.