Permalänk

ska upgradera lite tips tack..

hade tänkt upgradera min gamla brödrost med nytt modekort, processor, minne och grafik kort

är lite osäker på om jag ska ta amd eller intel, dom nya p4:orna ska ju gå att klocka rätt bra.. sen kanske man skulle vänta till dom nya 64 bits procecorerna kommer ?

vad hade ni köpt om ni hade runt 7-8 papp att lägga ?
moderkortet måste ha stöd för ide-raid (och grafikkortet ska ha bra tv-out) enda kraven jag har..
använder datorn mest till att spela, titta på film och sånt

Visa signatur

Hej Hop

Permalänk
Medlem

lika bra o vänta på 64bitarna för det känns som att det blir en generations skillnad...

Visa signatur

The man, the concept
AMD 3200+ @ 2500Mhz - Asus A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Crucial\Ballistix - Geforce 6800GS - Hyundai L90D+ 2xRaptor 36GB@Raid0

Permalänk
Medlem

Känns även som att det kan ta ganska lång tid innan den genrationsväxlingen äger rum så jag skulle nog köpa nu men kanske inte lägga kring 7-8 papp.

nForce 2 kort + 2500+ + 2x256mb ddr400 och ett Radeon 9800 pro så hamnar du under 7 papp..

Men då kostar grafikkortet mer än de övriga delarna så nöjer du dig med ett 9600 pro så sparar du 2000:- som du kan lägga när generationsväxlingen äger rum, eller för den delen nåt annat kul..

Permalänk
Medlem

men 64bits prollarna har ju fritzgrejjen :S

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem

hmmmm

Jag skulle köpt en Shuttle SK-41 för den är billig och bra 2500:- med en AMD Athlon 2600+, och en 512mb DDR 2100 266mhz. Och förstås ett Geforce 4 ti4800SE 128mb. Men detta skall man dock bara göra om man LANar mycket eftersom den kan inte uppgraderas mycket mer om du inte köper nytt chassi (igen) och moderkort...