Filmer syns inte på TVouten (GF2MX)

Permalänk
Inaktiv

Filmer syns inte på TVouten (GF2MX)

Jag formaterade min dator för två dagar sedan.. när jag idag skulle se en film, så syns inte filmen när jag ser på TVn, dvs att surfa/bara vara i windows funkar hur bra som helst, men men filmer syns bara inte. jag kör med senaste drivrutinerna från windows update, exakt samma jag hade innan jag formatera.. kan det bara vara någon inställningsgrejj? eller ska jag kanske tanka senaste drivisarna från nvidia? isf skulle upskatta om någon kan förklara hur man fixar det!

Permalänk
Medlem

Jag måste köra tv:n som primär för att det ska funka att se film.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

det behövde jag inte tidigare.. så det kan inte vara det...

Permalänk

Håller inte så stor koll på nVidias Detonator nuförtiden men jag har hört att de senaste drivrutinerna ska sakna MMC-delen i drivrutinerna så man inte kan spela upp filmer på tv:n... Är som sagt inte säker, bara någonting jag har hört...

Permalänk
Inaktiv

har testat med fyra senaste av dom officiella.. samma problem med alla.. däremot kan man ju ställa in så att tvn visar bara filmer och div i helskärm.. dvs jag behöver inte ha filmen i helskärm på monitorn utan den blir det automatiskt på tvn.. men då är det ett annat problem.. då blir färgern växlade, tex blå blir röd osv.. jobbigt.. snääällla jag behöver verkligen hjälp