Högljudda XBox-kontroller

Permalänk
Medlem

Högljudda XBox-kontroller

Skaffade två Controller S tillsammans med min Xbox, men efter bara ett par dagar så har de börjat låta fasligt mycket när de vibrerar. Har hört om detta innan, så jag tänkte kolla om någon här har råkat ut för samma sak? Eftersom de var tysta i början så antar jag att det är nåt som lossnat lite.

Provade att skruva upp den ena och trycka allt på plats så gott jag kunde, men det hjälpte inte mycket.

Nån som vet nåt?

Permalänk
Medlem

Min Controller S låter också ganska mycket när den vibrerar, men det är inget jag direkt stör mig på.

Permalänk
Medlem

Jag har inget problem med min Contoller S.
Som Homerjs säger låter den lite men iget jag stör mej på.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

har en s-controller jag med, den lät ganska mycket när den vibrerade, det som låter är att den gummi "pryl" som sitter runt motorn blir "ihoptryckt" efter ett tag,
om man skruvar upp dosan och drar något varv med eltejp eller liknande och sedan trycker tillbaka den så slutar det låta. (funkade för mig iaf)

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Testpilot

Jag hade en xbox förut och jag tyckte att kontrollerna tjöt när dom vibrerade, som en vinande liksom

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]