Permalänk
Medlem

Router som kan hantera Comhem inlog??

Tjena

Jag söker en router som kan hantera inlog från Comhem så att flera kan dela på uppkoplingen utan att logga in. Har även planerat att koppla in en WiFi accespunkt till den så man kan surfa liggandes i soffan med en laptop.

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk

min D-link 604 fixar det!

Visa signatur

|MSI MAG B560M MORTAR|I5 11400f|32Gb ddr4|MSI RTX 3050|

Permalänk
Medlem

D-Link 604 kan man ställa den så att den loggar in på comhem automatiskt??

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson

Permalänk
Medlem

Med nyaste Firmwaren till 604:an är mitt Comhem alltid inloggat, jag loggar in på datorn och vipps så är det inloggat. har inte behövt att logga in på internet sedan 3 veckor tillbaka efter ett kort avbrott.
Men Routern kan nog inte göra så att internetet loggas in automatiskt med våra användaruppgifter efter som att comhem har Dynsmisk IP tilldelning.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - Be Quiet! Dark Rock Pro 4 - G.Skill Ripjaws V DDR4 3600MHz CL16 2x16GB Dual Rank - PNY Geforce RTX 4080 - Samsung 970 EVO Plus 1TB - Western Digital Black 7200rpm 2TB - Fractal Design Newton R2 800W - Corsair Carbide 300R

Permalänk
Medlem

Zyxel har en router med inloggningsfunktioner, kommer inte ihåg exakt vad den heter men jmedata säljer den.

Visa signatur

Viva las vegas....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CYBERPAIN
min D-link 604 fixar det!

Nej det gör den inte, dock är det som Mson säger, man loggar in en gång, sen håller den anslutningen aktiv så länge den är påslagen.

Permalänk
Medlem

Det finns ju bra program som sköter inloggningen t.ex. iclogin sök på google så hittar du det!

Permalänk
Medlem

Så jag skulle kunna använda en 3com WiFi router och logga in en gång och sen förbli inloggad tills man slår av routern?

Visa signatur

Mvh Adam
Laptop MacBook Pro, Htmac Mac mini, Barndator iMac G5, iPod mini, iPod Nano
"They have the Internet on computers, now?" Homer Simpson