Permalänk
Medlem

[PHP] Packa dir å filer

Jag har php 4.3.3 med bz2 & zlib support.

Om jag vill ladda ner ett helt dir, tex www.xx.com/dir med alla subdir å filer i den så är man ju tvungen att manuellt ladda varje fil för sig...

Min tanke är att packa ihop detta dir on-the-fly så att det blir en packad fil som man laddar ner så man bara behöver klicka på en länk (tex: getdir.php?dir=/dir/to/pack ) och så returnerar den en fil som fylls på allteftersom man sparat under bitarna på hd'n.

Nån som fattar vad jag vill göra och ev har en lösning?
Behövs mer info så skall jag försöka plocka fram min mindre lysande pedagogiska sida å göra ett nytt försök å förklara mig...

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.

Permalänk
Medlem

är det inte enklare att använda wget?

Visa signatur

fire walk with me.

Permalänk
Medlem

Jo de skulle man kunna använda, men om det är mycket data så skulle volymen gå ner drastiskt om man kunde skicka allt packat, och då gärna i en fil innehållande hela /home/blah med alla filer å subdirs i.

På min server har jag en php-sida som skapar en fillista med utgångspunkt från tex /home/blah

Dessa filer å dir kommer jag åt via webben med www.xx.com/home/blah

Men, om det finns massor med filer och dirs som ag vill hämta utan att ladda varje fil för sig, så skulle ag vilja ha en länk som tar hela innehållet i /home/blah och skickar det som en gz/zip/bz2/whatever så jag slipper klicka på varje fil manuellt.

Dessutom finns kanske inte wget på alla datorer som skall kunna ladda hem saker från sina respektive dir's mm.

Jag vet att jag e kass på å förklara mig i skriven text =/

Visa signatur

¤Hakuna Matata¤
# Ibland försvinner 'j', 'å', 'ä' och 'ö'...
Signatur redigerad av GAPa. I textstorlek tre får man bara ha en rad.