Permalänk
Medlem

kylspray

jag har hittat nån kylspray hemma hos mig det står på den ref 7 - s test gas vett nån vad man kan göra med den den blir snabbt klall.

Permalänk
Musikälskare

1) ta av prossesorkylaren och blotta den sköra kärnan

2) starta datorn, var snabb som fan med sprayen, spraya tills du inte kan spraya mer

3) se hur tempen sjuker, sen ser du hur tempen höjs

4) stäng av datorn och satt tillbaka kylaren

5) grattis du har gjort ett bra dagsverke

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
1) ta av prossesorkylaren och blotta den sköra kärnan

2) starta datorn, var snabb som fan med sprayen, spraya tills du inte kan spraya mer

3) se hur tempen sjuker, sen ser du hur tempen höjs

4) stäng av datorn och satt tillbaka kylaren

5) grattis du har gjort ett bra dagsverke

Det där är humor:D

Permalänk
Musikälskare

haha jag är nöjd, hoppas han bara går efter min brillianta beskrivning

btw, bilder på dagsverket hade varit super !

lycka till

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
haha jag är nöjd, hoppas han bara går efter min brillianta beskrivning

btw, bilder på dagsverket hade varit super !

lycka till

tror inte att jag kommer göra det för jag inte tror att den kan kyla ner minst 130w
det kan väll ochså blir kortis om jag gör det *not*

några andra idér

Permalänk
Medlem

Ha kylflänsen kvar, starta datorn och sätta lillbrorsan / syrran eller en kompis till att spraya, medan du klockar CPU'n så mycket det går..;)

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

det går inte klocka mer jag har en palomino och den är voltmoddad

Permalänk
Permalänk
Medlem

Om du följer råden du hittils har fått kan det gå mycket illa. Kylspray kan ligga på neråt -70 C och då bildas kondens vilket ger kortslutning.

Visa signatur

Modermodemet, själva hjärtat i hårddisken. | Kolla profil om ni vill se vad jag har för dator.

Permalänk
Medlem

ok jag tror att den är ungefär -30 högst om man sprayar länge har försökt spraya på handen

Permalänk
Medlem

Biltemas kylspray kyler ner till ca. 50 grader celsius har jag för mig.

Permalänk
Medlem

Zkronk fel
det är taget från biltemas kylspray
Kylspray
Obrännbar, snabb kylspray för felsökning i elektronik. Ett hjälpmedel för att konstatera elektriska störningar, kortslutningar, strömavbrott eller temperaturväxlingar samt för metaller vid krymppassning. Kyler snabbt ned till -55 °C. Innehåll: 400 ml.

Permalänk
Medlem

Bah! Jag skrev ju ned till cirka 50 grader...

Permalänk
Medlem

haahaha

Visa signatur

Abit AN7 uGuru | XP-M 2600+ 45w @ 2.8Ghz (prime stabil), mer kommer =) | Corsair TwinX1024 - 3200XL 2-2-2-5(sync) | 200GB Maxtor | XFX Geforce 6600GT @ 650/1280 Vmod| Maze4 Cpu

Permalänk
Medlem

Sånt kan man spränga stenar med... ;D

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Sånt kan man spränga stenar med... ;D

Sånt kan man sno cyklar med

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreas_87_06
Sånt kan man sno cyklar med

mohhaha.. ska ge mig ut pås tan med en kylspray..

Visa signatur

Amd 64 3200+ säljes inklusive moderkort..

Permalänk
Medlem

ska sno andreas_87_06 cykel för nu vett jag vem som snor minna cyklar