windows 2003 server standard

Permalänk
Medlem

windows 2003 server standard

nån som vett hur man installera msn messsenger 6.1 på det , den säger nån felkod 1601 när jag försöker installera det .

/mvh Selver

Permalänk

Har du haft råd och anledning att köpa det så tycker man du borde klara av att installera MSN Messenger också.

Edit: Och varför vilja köra det på en server.

Permalänk
Medlem

det är på min farsas server han har en server så jag skulle installera msn messenger på den för min dator har pajat jag klarar bara inte av utan msn.

Permalänk
Medlem

du kan ju testa miranda istället. www.miranda-im.org tror jag

Permalänk
Hedersmedlem

Är det en .msi-fil eller .exe-fil?
Är det exe kan du testa att i egenskaperna välja compability mode -> XP.
Ingen garanti dock att det installerar.
Jag har iaf messenger 6.0 i server 2003, fungerar fint.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jag har testat både med msi och exe filer och försökt det där med compability mode -> xp

miranda går installera men jag vett inte hur man loggar in på sin mail om nån kan förklara skulle det vara snällt .

mvh /selver

Permalänk
Medlem

mailen loggar du väl in på från hemsidan? www.msn.se alltså.

Permalänk
Medlem

nej jag menar hur man loggar in på miranda med sin mail så att man kan se alla sina kontakter

Permalänk
Medlem

aha, men det finns ju i inställningarna för msn pluginen. Vet inte om den följer med som standard, annars finns den ju att tanka i senaste version på mirandas hemsida. Sen går du bara in på settings eller vad det heter, sen finns ju msn där nere under plugins tror jag, där kan du ställa in.

Permalänk
Medlem

yes jag klarde jag glömde trycka på att jag visas som online vett inte varför det hjälpte men det fungerar . tack för hjälpen .