Permalänk
Medlem

PHP: Uploadscript...

http://www.nomorepasting.com/paste.php?pasteID=3296

Får bara ut Array ( [file] => Array ( [name] => bla.txt [type] => text/plain [tmp_name] => C:\WINDOWS\php340.tmp [error] => 0 [size] => 30 ) )

Men ingen jävla fil kommer !

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

hm, inte säker, men det är väl inte $_GET['file'] ?
Du har ju method=post

Permalänk
Medlem

Mjo.. Men det spelar ingen roll.. Det är ju action=?file samtidigt som post.. Så..

Eller?

Edit: Såg nu att jag hade tagit en if-sats o inte skrivit nåt i den
Här är så det ser ut nu..
http://www.nomorepasting.com/paste.php?pasteID=3299

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

oops, såg att du hade en input med name="file", men missade den andra.
testa att skriva ut $file_dir, du kan ju testa if(is_dir($file_dir)) också, tycker det ser bra ut annars.

Vet inte riktigt hur/om filuppladdningar påverkas av register globals och sånt, testa med $HTTP_POST_FILES annars.

Permalänk
Medlem

Fick en lösning...
Det var ju $_POST['file'] som inte användes efter filen var uppladdad.
Så jag satte in en kontroll på om temp-filen var där..
if(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'])) löste mitt problem..

Edit: Men nu har jag det såhär:

<? if(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'])) { //Uploada skiten $dir = "temp/"; $file_dir = $dir . $_FILES['file']['name']; //Om filen redan finns if(file_exists($file_dir)) { echo "Fel! Filen existerar redan!<br>Ersätta?"; } else { //Annars ladda bara upp scheiten if(move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $file_dir)) { echo "<a href=\"" . $file_dir . "\">" . $_FILES['file']['name'] . "</a>"; } else { echo "Fel! Filen laddades inte upp!"; } } } else { //Uppladdningsformuläret echo "<form action=\"\" method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\" name=\"form1\"> <input type=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"1000000\"> <input type=\"file\" name=\"file\"><br> <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Skicka\"> </form>"; print_r($_FILES); } ?>

Hur gör jag lättast så att den stannar vid echo "Fel! Filen existerar redan!<br>Ersätta?"; Men fortsätter när jag klickar på Ersätta?

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem

<script type="text/javascript"> function upload(){ if(confirm("Säker?")){ return true; } else{ return false; } } </script>

Sen:

echo "<a href=\"upload.php?finns=skrivover\" onclick=\"return upload();\">Ersätt?</a>";

Kan det vara något?

Visa signatur

Signatur?

Permalänk
Medlem

Jao Får testa

Ok, nu fick jag en fin ruta
Vill gärna ha lite hjälp med php-funktionen också.
Hur gör jag för att den ska fortsätta mata på koden eller kanske hoppa direkt till else-satsen?
(Problemet är att else-satsen är en nivå upp)

Edit:
Såhär ser koden ut nu..
Problemet är vid Ersätt så är $_FILES tömd(temp-filen med) men $_GET funkar..
Hur gör jag så att $_FILES inte töms?

<? $dir = "temp/"; $file_dir = $dir . $_FILES['file']['name']; //Om filen redan finns if(file_exists($file_dir)) { //Kontrollera om confirm gått igenom, annars så printa ut " Ersätt? " if(!$_GET['confirm']) { echo "Fel! Filen existerar redan!<br><a href=\"?confirm\" onclick=\"return upload();\">Ersätta?</a>"; print_r($_FILES); echo "<br>"; print_r($_GET); } else { if(move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $file_dir)) { echo "<a href=\"" . $file_dir . "\">" . $_FILES['file']['name'] . "</a>"; die; } else { echo "Fel! Filen laddades inte upp!"; die; } } } //Uploada skiten elseif(is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'])) { //Annars ladda bara upp scheiten if(move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], $file_dir)) { echo "<a href=\"" . $file_dir . "\">" . $_FILES['file']['name'] . "</a>"; } else { echo "Fel! Filen laddades inte upp!"; } } else { //Uppladdningsformuläret echo "<form action=\"\" method=\"post\" enctype=\"multipart/form-data\" name=\"form1\"> <input type=\"hidden\" name=\"MAX_FILE_SIZE\" value=\"1000000\"> <input type=\"file\" name=\"file\"><br> <input type=\"submit\" name=\"Submit\" value=\"Skicka\"> </form>"; print_r($_FILES); } ?>

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'