Curse of monkey island. ljudproblem!

Permalänk
Medlem

Curse of monkey island. ljudproblem!

Jag spelar ett tag och sen börjar gubbarna att repetera samma sak om och om igen som en trasig gammal skiva... Hjälp?

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel läses ljudfilerna från skivan för att spelet inte ska ta upp så mycket plats på hårddisken, är skivan repig?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nej den är inte repig, funderade också på om det kunde vara det.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Då vet jag inte vad som kan vara fel, en ominstallation av spelet kanske hjälper. Har spelet fungerat förut på samma dator? Vilket OS använder du?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

första gången jag testat spelet på denna dator, har lånat de av en kompis. Har win XP. Tänkte mer om någon har haft samma problem för jag kan minsan inte komma på vad det är... står inte så mycket i trubbleshooting om det. Lite men det hjälpte inte. Annars att ominstallera det har jag gjort nu 6 ggr. =P tar 10 sec

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Ok, då är det säkert pga XP:s (in)kompatibilitetsläge det inte fungerar.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

men den gör de inte hela tiden, bara helt slumpmässigt. Ibland efter 3 min ibland efter 10...

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Avstängd

Kolla drivrutiner och kör Dxdiag för att kolla att allt fungerar som det ska... Kunde hjälpa med lite info om ditt system...

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem

Jag tror att man kan köra MI3 i ScummVM. Prova det. www.scummvm.org

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!