game boy skillnader!

Permalänk
Medlem

game boy skillnader!

hejsan. Min lillebror har desperat klagat på mig efter en Gameboy. Och nu har jag fått ett erbjudande på en Gameboy Color. Jag har inte mycket tid på mig att kolla upp skillnaderna därför frågar jag här.

Vad är skillnaden mellan:
*Game Boy Color
*Game boy Advance
*Game Boy Advance SP

Jag menar skillnader så som spel, grafik, kvalitet prestanda o.s.v.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem

Game Boy Color är samma som vanliga fast spelen har färger.
Game boy Advance har bättre hårdvara och spelen har nu ungefär samma grafik som SNES ( Tror jag ) Plus att det har fler antal färger än föregångaren.
Game Boy Advance SP har samma hårdvara som föregångaren fast den har bakgrundsbelysning.

Gamla spel går att lira på dom nyare versionerna.

Är själv sugen på en SP fast dom är så jävla dyra. GameCube e för tusan billigare.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

SP har också en mycket snyggare design, sedan så har den stöd så att man kan ladda hem hemmagjorda spel från internet(gratis bör nämnas) om man köper till någon sladd och minneskort eller liknande. Dock så är den dyrare, men de extra pengarna är det värt enligt mig.

Gameboy Advance är också mindre än en vanlig Gameboy/Gameboy color om jag minns rätt. SP är minst utav alla då den är ihopfällbar.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Game Boy Color tillhör den gamla familjen av 8-bitars GameBoy. Det är som en vanlig GameBoy fast mindre och med färg. Tror det är även är lite mer minne och så i den för de spel som bara funkar med GBC.

GameBoy Advance är mer som ett bärbart SNES. GBA "classic" och GBASP har samma hårdvara inuti, men SP har en ganska så nödvändig frontlight (ej backlight) vilket gör att man faktiskt kan se något på skärmen :), dock så blir bilden något blek med den på. SP är även ihopfällbar vilket gör att den tar lite mindre plats plus att man skyddar skärmen från repor när man inte spelar. GBA spelar även gamla GB/GBC-spel.

Ska du köpa någon GameBoy så tycker jag definitivt att det är SP:n du ska välja. Kostar några hundralappar mer än en vanlig GBA, men tro mig, det är det värt.

Permalänk
Medlem

game boy color, game bot med färg kostar kanske 400 kr.

game boy advance. ca 1200 kr med finare design, 32 bitar tror jag det är.

Game boy advance sp. samma som adavnce, annan design och skärmbelysning kostar typ 200 kr mer.

Permalänk
Medlem

att jämföra GBC och GBA är som att jämföra NES och SNES. GBA har Snes-grafik. Så enkelt är det

Dessutom har GBA SP en upplyst skärm.

Permalänk
Medlem

Testade Ngage telefonen idag. Tombrider. Fyfan va nice det var. nästan psx grafik..... riktigt sjyst....

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk

Om jag skulle köpa en till gameboy (har redan alla modeller som finns) så skulle jag verkligen köpa en gameboy advance SP. Man ser jätte bra när man spelar. Vilket är en stoooor brist hos alla andra gameboys! Men just att det är en gameboy color ger jag inte mycket för. Finns nästan roligare spel till det allra första som kom ut.

Visa signatur

Ord är som spikar, lätta att slå in men svåra att få ut...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
SP har också en mycket snyggare design, sedan så har den stöd så att man kan ladda hem hemmagjorda spel från internet(gratis bör nämnas) om man köper till någon sladd och minneskort eller liknande. Dock så är den dyrare, men de extra pengarna är det värt enligt mig.

heh, finns flashcarts till alla olika Game boy modeller... är inget specifikt för just SP'n

Visa signatur

If you play a Nickelback song backwards you’ll hear messages from the devil. Even worse, if you play it forwards you’ll hear Nickelback. - Dave Grohl

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snotling
heh, finns flashcarts till alla olika Game boy modeller... är inget specifikt för just SP'n

Ah okej, vad jag hörde så var det något sådant som SP hade men inte vanliga GBA. Har ingen själv så jag vet bara det jag har hört från vänner

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

satsa på en Gamboy Advace SP, även fast den är dyr så tjänar du i längden på det med tanke på att den klarar av samma spel som Gamyboy Color.