Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
hm, så... ifall jag upptäcker något, då blir jag bara besviken och måste skicka tillbaka dom. och då har man ingen dator på 1-2veckor.

så jag skiter i det.

Bättre att kolla det nu än senare.....om du har fel i minnena så lär du märka det!
Mina minnen åker tbaks imorn.....har mailat MSI-supprt o frågat vilka minnen jag bör köpa så jagkör på deras råd. Fungerar inte detta så åker datorn ut från 3:e våningen!
Och sen blir det en Intel igen!

Fan lägga ut massor av pengar på nått som inte funkar.....tack vare nån id*** på nån kundtjänst/support som tror att dom funkar

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Strul strul strul..... i måndags så fick jag till ett nytt moderkort.... men som va väntat på fanns ju ingen plåt med den som sitter på undersidan av moderkortet.... fick ringa komplett som skulle skicka en ny... men lite missförstånd så skickade dom fel plåt.. så det va bara att ringa upp till dom igen.... men denna gången så blev dom tvungna att skicka en helt ny fläkt... idag så kom entligen den efterlängtade fläkten..... jag sprang och hämtade den och slet upp förpacknningen när jag väl kommit hem... och givetvis så fanns plåtjäv*en inte med....... så jag fick ringa komplett igen..... och han skulle skicka en annan fläkt...... en nu är det helg så jag lär ju inte få den förrens på mån eller tis..... detta verkligen suger måste jag säga.

Hur svårt ska det vara för Abit att lägga i en sån i moderkortskartongen eller Thelmandrake att stoppa i sin lilla cpu förpackning.

Vet inte om man ska skratta eller gråta över detta lilla helveta man drabbats av.

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Det är därför man köper en ZAlman 7000a-cu cooler, där det följer med till tillbehör som passar alla moderkort...
Tja, du har haft mycket otur må jag säga. :/ *sörjer med dig*

Permalänk
Hedersmedlem

Den enda metalplatta som följer med är till I/O panelen, så är det på de flesta athlon 64 moderkort.

Här är alla tillbehör:

http://www.sweclockers.com/html/recension/rec_040214_a64_mode...

En hållare för kylare (plus plattan under) följer bara med vissa moderkort:
http://www.sweclockers.com/html/recension/a64_moderkort/a64_m...

Köper man en AMD processor med orginalkylare så medföljer hållare och metalplatta.
Som påpekats i tråden så medföljer alla tillbehör på vissa kylare som t.ex. Zalman CPNS 7000A.

Alltså medföljer det inte någon metalplatta med Abit moderkortet!

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KnightCharger
Alltså medföljer det inte någon metalplatta med Abit moderkortet!

Jag fick en med till mitt KV8-MAX3, så tias, om du vill ha den så får du den, bor c:a 7 mil från dig (Ljungby). Tänkte om du vill ha igång datorn i helgen, så kan du ju komma o hämta den.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Hej NoAim.... får jag tag på en bil så kör jag Halmstad - Ljungby.

Oki.... nu har jag fått tag på en bil.... så nu sitter jag bara och väntar på att du ska vakna

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Varför envisas ni med att köpa abit-kortet?
Det är ju inte ens ett av de bättre korten för A64.

Permalänk
Medlem

Det är bara i Sweclockers test... på andra sidor
så är Abit bland de bättre korten, det var därför jag köpte det iaf.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Det är bara i Sweclockers test... på andra sidor
så är Abit bland de bättre korten, det var därför jag köpte det iaf.

Jag är väl bland de få som faktiskt sänkt processorhastigheten i testet. Dvs. iom att Abit moderkortet överklockar automatiskt till över 204 i busshastighet.

Vad niclas på 64bits skriver i sin roundup:

"Det kortet som är något snabbare än alla andra i testen är ABIT:s. Dock är detta redan överklockat som standard och klassas därför som ”fusk”. Sänker vi dess hastighet till den rätta presterar det inte alls lika bra längre utan hamnar faktiskt något sämre än medel. "

http://www.64bits.se/recensioner/athlon64_roundup/index13.php...

Samma slutsats som mig i princip då Abit moderkortet överklockat (standardinställning) presterar bättre än många moderkort. Men jag "tillät" inte detta i testet utan sänkte busshastigheten till nära 200 (som det skall vara). Därmed presterade Abit kortet inte alls lika bra, jag kan överklocka alla moderkort till 204 i busshastighet och då skulle jag få jag ungefär samma fördelning som i testet.

Ett moderkort är inte bättre bara för att den överklockar processorn mer än andra moderkort (standard). Abit AI7 moderkort överklockade också till över FSB 204, då trodde jag det var en tillfällighet och ställde in 200 manuellt. Men i fallet med Abit AI7 så presterar den riktigt bra även i 200 FSB.

Men som jag också skriver i testet, om man inte överklockar moderkortet så får man bra prestanda på Abit moderkortet (iom att den överklockar automatiskt). I testet tillät jag inga överklockningar.

Visa signatur

Perhaps its everything you say-G´kar
Fools to the left of me feeders to the right - I need to find a real job! - Londo Mollari (Babylon 5)

Permalänk
Medlem

ja, det såg jag... men på dom andra testerna som jag har läst har det varit så att dom inte har satt underclock. Det kanske därför det gick bättre, men eftersom jag inte visste om det så blev det så att man tror att det är bland det bättre. och tack vare det så går man och köper ett kort åxå.
Kunde igentligen ha sparat 3-400kr ifall ja skulle sett SweC. testet.
Fast, gjort e gjort... tycker det flyter på bra.. har bara lyckas få upp processorn i 2.2ghz fast då hänger sig datorn ispel... men 2.1 funkar iaf. Men nu kör jag på original (2,04) tycker det flyter på bäst så.

Permalänk
Medlem

Åhhhhh Abit vilken skit...... nu har jag fått post kod 80 på mitt andra moderkort...... grrrrr.

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

meeen, gör som jag... testa utanför datorn på en kartong... funkar det då... så kan du klippa ut en bit från ett underlägg (plast) och sätta bakom moderkortet... så gjorde jag för att slippa den skiten, och det funkar stabilt.

Funkar det inte på kartongen så är det bara att skicka tillbaka.

Permalänk
Medlem

Japp jag får testa det.

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Hejsan allihopa.... nu är jag tillbaka igen efter en kort tids frånvaro .. jag har sålt mitt nu och sitter med min sons P2 450 Mhz.. den funkar bättre än nån dator jag hafft..

Jag väntar denna gång tills socket 939 kommer och lite till så även dom barnsjukdommarna som dom korten kommer att ha försvinner.

Vill dock önska alla Abit kv8-Max3 -användare LYCKA TILL....

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

haha, tack tack.
Så du har snört iväg din gamla abit kv8-max3 nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
haha, tack tack.
Så du har snört iväg din gamla abit kv8-max3 nu?

Ja.. jag sålde hela datorn....

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixaren
Ja.. jag sålde hela datorn....

blev inte det en rätt stor förlust pengamässigt?..
Hade också sådana tankar men man förlorar så jävla mycket pengar tyvär så ville inte..
min funkar väll ok nu dock körs minnena i 333 i stället för400. Men det får man tydligen leva med...Många amd som är sådana tydligen.. En sak är säker iaf. Nästa dator = Intel.

Permalänk
Medlem

Ok, mina dyra minnen som nu kostar 2900kr... funkar i 400... fast dock har jag inte testat dom i memtest... men jag litar på att dom funkar ok.
Kanske nått att investera definition?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
blev inte det en rätt stor förlust pengamässigt?..
Hade också sådana tankar men man förlorar så jävla mycket pengar tyvär så ville inte..
min funkar väll ok nu dock körs minnena i 333 i stället för400. Men det får man tydligen leva med...Många amd som är sådana tydligen.. En sak är säker iaf. Nästa dator = Intel.

Jo förlusten blev stoor.. men som sagt.. det drabbar ingen fattig

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

ok.... nu är mitt Abit moderkort nr 3 påväg. Funkar inte detta så byter jag märke.

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

Gör så, men testat min metod än?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epzilon
Nu ska vi inte gå till överdrift med fabrikatsfel. Det är ju trots allt ett helt nytt moderkort.

Dum fråga men som kräver svar, har du testat cleara cmos?

hehe, hade fabriksfel på mitt också

Visa signatur

08:14 <haffe_> Jag kan inte göra kullerbytor, eller stå på händer. Dock kan jag få upp hälen i pannan. Jag undrar hur det har gått till.
08:15 <OSkar000> testa att slicka på utsidan av armbågen.. det är svårt

Permalänk
Medlem

Soviac... Jag ska testa din metod när detta moderkortet kommer. Men redan nu så känns det som om jag kommer få felkod 80
På måndag eller tisdag så borde kortet komma.... så då skriver jag här igen. cya

//tias

Visa signatur

Athlon64 3200+ |Abit kv8-max3 | Hercules 9800 pro | 2st 200gb seagate s-ata| HyperX 512mb pc3500 | win xp pro | Mx500

Permalänk
Medlem

gör så.

Permalänk
Medlem

mina minnen funkar i 460 så dom rekomenderar jag

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

460?!
alltså 230 vardera, vilka timnings?

Permalänk
Medlem

aa 230 på vardera och orginal timnings

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

öh. ?! ok.

Permalänk
Medlem

timnings 2-3-2-6-T1

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

hm, konstigt... inte har jag det? tror jag iaf, med mina Corsair TWINX exakt samma timning. :/