Permalänk
Medlem

Skulle tro att dom menar det?

Permalänk
Avstängd

fixaren: har du hört från komplett?
Jag ringa de jävlarna. De sa typ två veckor
Jävla sega..

Permalänk
Medlem

Har beställt mig ett Abit kort nu, hoppas att det funkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
fixaren: har du hört från komplett?
Jag ringa de jävlarna. De sa typ två veckor
Jävla sega..

Japp.. jag fick mitt NYA abit kort från komplett idag (FREDAG),,, men tro F*N inte att det funkade.. precis samma fel igen.. asså jag kremerar snart...

Komplett lovade dock att jag skulle få gå före i kön nu pga av dessa fel och att jag behöver mitt moderkort dels för att jag har en fru som arbetar via datorn och dels för att jag .. vill ha ett fungerande..:-)

På Tisdag har jag ett nytt till... återkommer då.. funkar inte det så vete f*n va jag gör...

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixaren
Japp.. jag fick mitt NYA abit kort från komplett idag (FREDAG),,, men tro F*N inte att det funkade.. precis samma fel igen.. asså jag kremerar snart...

Komplett lovade dock att jag skulle få gå före i kön nu pga av dessa fel och att jag behöver mitt moderkort dels för att jag har en fru som arbetar via datorn och dels för att jag .. vill ha ett fungerande..:-)

På Tisdag har jag ett nytt till... återkommer då.. funkar inte det så vete f*n va jag gör...

Typiskt.
De fick in mina saker i tisdags, ringde dom i fredags och frågade varför det ska ta sån jävla lång tid... Dom hade inte börjat titta på mina saker. Usch, har alltid gillar komplett men börjar bli mera missnöjd med dom senaste tiden.
Leveranstiderna har ökat, returerna borde gå fortare.

Vet du vad det roliga var, dom sa att dom inte hade haft någon med liknande problem som jag har?? Fast du har ditt med likadant!

Ska ringa dom nästa vecka och säga att dom fan får skynda sig.
Funkar det inte när jag får mina saker igen så blir jag fan sur.....

Soviac, meddela om ditt funkar när du fått det.
Vart beställde du ifrån?

Permalänk
Medlem

Jag beställte från komplett, får det troligen på måndag eller tisdag.
Hör av mig.
*suck* vilket öde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Jag beställte från komplett, får det troligen på måndag eller tisdag.
Hör av mig.
*suck* vilket öde

Tala om för oss sen hur det gick med ditt moderkort.... men nu till en annan sak...

Idag skulle jag skicka tillbaka mitt moderkort för andra gången till komplett, men jag tänkte att ... jag prövar o plocka bort bioset o testar sen.. för de kanske bara sitter fel eller att det kunde vara glapp eller nått.. man vet ju alldrig.. sagt o gjort.. jag plockade bort bioset och kollade lite på den stoppade tillbaka den igen och de va ju inge mer med det. kollade på tv en stund, men efter ett tag tänkte jag: Hmmm man kanske skulle testa EN sissta gång innan jag skickar det igen.. o det gjorde jag ... och jag bara säger VILKEN TUR.... moderkortet bootar upp o jag kommer in i bios och såg till min fasa att volten till min cpu är skyhög.. så jag ställde ner den och då fick jag se att cpun va överklockad!!!!!! Va f*n.... kanske va därför den inte startade..... så jag ställde in allt som det SKA stå o datorn bootar om igen utan fel o jag installerar windows smärtfritt o alla drivrutiner och nu sitter jag o surfar på den.. o skriver här.

GÖTT, hoppas att det kommer att funka nu då. Allt som behövdes va tydligen att plocka ur bioset...

KOLLA DET NI ANDRA SOM HAR SAMMA PROBLEM SOM JAG HAR HAFFT....

EDIT: F*N OXÅ... på mitt Aopen AK86-L stod det 3400+ när man startade datorn.. nu står det 3200+ på mitt abit kv8-max3 , jag som trodde att komplett hade skickat ut fel... bara så ni vet

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

Haha, jaah, jag sa ju att det inte var något fel.
Jaja, hoppas att min funkar nu då.
Annars får jag göra som du gjorde eller helt enkelt ta till med våld.
Hur som heslt hoppas jag att minnena funkar fel fritt...
2x512 Corsair TWINX. :/

jaja, nu funkar det ju för dig fixarn. lyckat!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Haha, jaah, jag sa ju att det inte var något fel.
Jaja, hoppas att min funkar nu då.
Annars får jag göra som du gjorde eller helt enkelt ta till med våld.
Hur som heslt hoppas jag att minnena funkar fel fritt...
2x512 Corsair TWINX. :/

jaja, nu funkar det ju för dig fixarn. lyckat!

Mja.. funkar gör det ju .. men jag måste starta om den typ 5-6 gg innan han bootar... första gången man trycker på power knappen piper han en gång i typ 5 sek.. sen e de tyst i 10 sek sen piper han i 5 sek igen...... men de e bara o starta om den ett par ggr så funkar det igen...

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

hehe, aja. kanske det var fel iaf.
Fan har inte fått uthämtnings blanketten idag.
Får jag säkert den imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
hehe, aja. kanske det var fel iaf.
Fan har inte fått uthämtnings blanketten idag.
Får jag säkert den imorgon.

Du behöver bara kollinummret med dej och legitimation.. så kan du hämta det ändå...

EDIT: Har fått nytt rma nr till komplett nu.. skickar det imorrn.

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

hehe, men det funkade ju halv bra.
Men, jag fick inget kollinr, skumt nog i leveransbekräftelsen, eller så e jag blind.

Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss ett abit KV8-MAX3 från komplett som funkar jätte bra har Corsair XMS3200LL minnen så hade dom några problem med dom så är det fixat nu

Visa signatur

C2Q Q6600 @ 3500Mhz | Gigabit P35 DS4 | OCZ DDR2 PC8500 4096MB Reaper HPC | BFG 8800GT 512 PCX | 2xSamsung SpinPoint F1 750GB| Seagate Baracuda 120Gb 7200rpm 8Mb | Seagate Baracuda 200Gb 7200rpm 8Mb| Samsung SpinPoint T166 400GB| Samsung SpinPoint T166 500GB | Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Suvveränt, men det är inte TWINX minnen?

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med moderkortet(Abit kv8-max3), fick felmeddelande 03 i displayen sen stängde datorn ner sig och då stod det 80 i displayen. Fick ett tips att jag skulle ta bort metallplattan på baksidan moderkortet som är till infästningen till cpu fläkten. Sagt och gjort nu rullar datorn på finfint. Hoppas att det löser sig för er andra också..

Visa signatur

-=DFI lanparty nf3||AMD 64 3200+||MSI 6800GT@ 400/1100||1024MB PC3200=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purrman
Jag hade också problem med moderkortet(Abit kv8-max3), fick felmeddelande 03 i displayen sen stängde datorn ner sig och då stod det 80 i displayen. Fick ett tips att jag skulle ta bort metallplattan på baksidan moderkortet som är till infästningen till cpu fläkten. Sagt och gjort nu rullar datorn på finfint. Hoppas att det löser sig för er andra också..

Du menar att man ska köra utan metall platta?
Men vad 17 är den bra för då?

Permalänk
Medlem

Den ska väl stabilisera cpuhållaren, det går kanske att ha den kvar om man inte drar bort pappret som sitter på den. Verkar var klistret som kortsluter på någe vis.

Visa signatur

-=DFI lanparty nf3||AMD 64 3200+||MSI 6800GT@ 400/1100||1024MB PC3200=-

Permalänk
Medlem

HM, Fan har inte fått någon lapp från posten än!
Vad less jag blir!
Vill ha min A64!!!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Purrman
Den ska väl stabilisera cpuhållaren, det går kanske att ha den kvar om man inte drar bort pappret som sitter på den. Verkar var klistret som kortsluter på någe vis.

Så du kör utan den?
Får mina nya saker i veckan.
Ska jag prova med den först på och om det inte funkar ta bort den isåfall?..

Hur skruvar man fast cpun när inte den är där?, den håller väll uppe den där svarta hållaren till cpu fläkten.

Fixaren: Hur "tog" du bort bios? en vanlig cmos clear eller vad menade du?..

Hoppas mina saker funkar nu som man får..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
Så du kör utan den?
Får mina nya saker i veckan.
Ska jag prova med den först på och om det inte funkar ta bort den isåfall?..

Hur skruvar man fast cpun när inte den är där?, den håller väll uppe den där svarta hållaren till cpu fläkten.

Fixaren: Hur "tog" du bort bios? en vanlig cmos clear eller vad menade du?..

Hoppas mina saker funkar nu som man får..

Jag pillade helt enkelt bara bort bios .. men för f*n va försiktig om du ska göra det.... den sitter strax ovanför sata kontakterna.... i en liten brun form med en silverklisterlapp på

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem min A64 med Abit moderkort, kopplar in allt, och får felmeddelandet 4.0. Vad var det för något? Och hur löste ni det?
Plz. 8.0 var ju ett annat, men det får jag inte upp.
Sen så funkar alla fläktar och allt, men ingen bild får jag. Och ambulans ljudet kommer efter 04 meddelandet. :/

Permalänk
Avstängd

Säger en sak, gillar inte Abit alls.

En dator ska vara enkel att sätta ihop..
Abit korten verkar vara en krångliga jävla kort att få och funka..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Nu har jag fått hem min A64 med Abit moderkort, kopplar in allt, och får felmeddelandet 4.0. Vad var det för något? Och hur löste ni det?
Plz. 8.0 var ju ett annat, men det får jag inte upp.
Sen så funkar alla fläktar och allt, men ingen bild får jag. Och ambulans ljudet kommer efter 04 meddelandet. :/

¨

Jag fick samma fel på mitt senaste moderkort från abit.. de e bara o skicka tillbaka SKITEN och säga att du vill eller SKA ha pengarna tillbaks.

04 är en kod angående "hardware problem" som abit säger.. men va de betyder vete f*n.

Pilla loss bioset och resetta sedan bio men jumpern och sätt sedan tillbaka bios.. så kanjag nästan garantera att det kommer att starta för dej.

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Medlem

HAHA, Screw you guys!
Kommit på felet, det är metall plattan som tar i chassi plåten eller nått, för jag plockade ut allt och la det på kartongen som jag fick grejjerna i och allt fungerar perfekt, så jävla skönt kort.
Så, inte tillbaks här, själv tror jag ska skära ut någon bit av plast och lägga bakom mobbot, för att testa. Nu får jag inte heller något fel meddelande, utan det fungerar! !!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
HAHA, Screw you guys!
Kommit på felet, det är metall plattan som tar i chassi plåten eller nått, för jag plockade ut allt och la det på kartongen som jag fick grejjerna i och allt fungerar perfekt, så jävla skönt kort.
Så, inte tillbaks här, själv tror jag ska skära ut någon bit av plast och lägga bakom mobbot, för att testa. Nu får jag inte heller något fel meddelande, utan det fungerar! !!

ja det va ju roligt.. jag får inte ens mitt mobo att funka utan den metallen alls.. inte ens när den ligger på kartongen bara...

Kul dock att du fick ditt att fungera!

Visa signatur

Watercooling is like unprotected sex, one leak and your screwed

Permalänk
Avstängd

HATAR KOMPLETT!

Fått mina saker idag.
Tro fan att dom glömt skicka med den metall plattan och den plast saken.
Hur fan ska jag nu kunna sätta ihop skiten.
Jävla idioter!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av definition
HATAR KOMPLETT!

Fått mina saker idag.
Tro fan att dom glömt skicka med den metall plattan och den plast saken.
Hur fan ska jag nu kunna sätta ihop skiten.
Jävla idioter!

syftar du på att det inte låga någon bracket i moderkortslådan är det helt normalt, det SKALL det inte göra till kv8, den hänger med den boxade kylaren. har du köpt någon annan kylare skall du ha fått med fästanordning till den... så gnäll inte utan kött på benen ;p

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
syftar du på att det inte låga någon bracket i moderkortslådan är det helt normalt, det SKALL det inte göra till kv8, den hänger med den boxade kylaren. har du köpt någon annan kylare skall du ha fått med fästanordning till den... så gnäll inte utan kött på benen ;p

Jag gnäller fan inte utan "kött på benen".
Jag skickade upp det jävla Kv8-Max3 skiten, cpu, fläkt. BOXAD FLÄKT!!
De har skickat tillbaka nytt mb,minne gammla cpun, fläkt. Men inte FAN fästet!

Svaret ifrån dom:
Hej Jimmie

Jag förstår att du är besviken över detta med CPU-hållaren. Jag har förstått att
detta faktiskt inte bara är en engångshändelse utan vi har fått flera undrande
kunder angående detta.

Saken är ju den att vi skickade dig ett nytt moderkort och det är där i
fläkthållaren ska ligga egentligen. Men, som vi har märkt, har tillverkaren missat
att bifoga den hållaren i alla moderkortslådor. Vissa saknar alltså denna viktiga
detalj (vilka det är kan vi inte se tyvärr).

Jag ska höra mig för om jag inte kan skaka fram en sådan hållare och skicka dig den
så fort som möjligt.

Enligt dom ska fästet vara med moderkortet, men det är ju bs?.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixaren
ja det va ju roligt.. jag får inte ens mitt mobo att funka utan den metallen alls.. inte ens när den ligger på kartongen bara...

Kul dock att du fick ditt att fungera!

Hm, skumt... :/
Vad har du för fäkt?
Själv kör jag med Zalman 7000a-cu. Och då är det ju papp på metallen.
den har jag på. Sen för att det ska funka i mitt chassi så tog jag ett matbords underlägg och la bakom själva moderkortet, sitter just nu här och iddlar... och funkar kanon bra.
Även om det är litte "Ghetto" i det hela. Men funkar dock.

Glad e jag, men tycker synd om er som inte får igång era.

Undrar åxå varför du skicka tebax hela paketet? Var det inte bara moderkortet du skulle skicka, definition

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soviac
Hm, skumt... :/
Vad har du för fäkt?
Själv kör jag med Zalman 7000a-cu. Och då är det ju papp på metallen.
den har jag på. Sen för att det ska funka i mitt chassi så tog jag ett matbords underlägg och la bakom själva moderkortet, sitter just nu här och iddlar... och funkar kanon bra.
Även om det är litte "Ghetto" i det hela. Men funkar dock.

Glad e jag, men tycker synd om er som inte får igång era.

Undrar åxå varför du skicka tebax hela paketet? Var det inte bara moderkortet du skulle skicka, definition

Jag skickade allt för att vara säker på att det inte var mera som krånglade.
Jag fick ju nytt minne och moderkort, så tydligen så var det problem med mitt minne också.

Ska in och köpa en ny fläkt idag, så får jag ha den andra som reserv. Orkar fan inte vänta tills nästa vecka innan dom sega jävlarna skickar ut de sakerna.