Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Libra of sweden
VADÅ förutom att den inte tillvärkas??? Klart vanliga iPod fortfarande tillvärkas...!

Men inte 10Gb-modellen som ersatts av en 15 giggare.

Visa signatur

Nikon D40x, Nikon DX AF-S Nikkor 18-55mm 1:3 5-5.6GII ED, Nikon Nikkor AF 50/f1.8D, Nikon SB-400, Velbon CX580

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Libra of sweden
VADÅ förutom att den inte tillvärkas??? Klart vanliga iPod fortfarande tillvärkas...!

Jo, 10Gbs-varianten har slutat tillverkas, nu är det 15GB.
Och lugna ner dig lite..

Permalänk

jaha.. trodde han menade att vanliga iPod har slutat tillvärkas:)

Permalänk
Medlem

Varför bara 3,7GB?

Är det som på vanliga hårddiskar att tillverkare och OS inte har samma megabyte specifikation (vet inte vad det heter) ?

Visa signatur

___________________
______________
AMD 2,4Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Libra of sweden
jaha.. trodde han menade att vanliga iPod har slutat tillvärkas:)

Den har aldrig tillvärkats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xitac
Varför bara 3,7GB?

Är det som på vanliga hårddiskar att tillverkare och OS inte har samma megabyte specifikation (vet inte vad det heter) ?

Japp. Enligt Hitachi är den på 4095737856 byte = 3.8 GB, sen går det väl bort lite för filsystemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adsN
Den har aldrig tillvärkats.

Vadå aldrig tillvärkas??? Sluta var så dryg! Det är klart den tillvärkas.. hur kan den annars finnas?????

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Libra of sweden
Vadå aldrig tillvärkas??? Sluta var så dryg! Det är klart den tillvärkas.. hur kan den annars finnas?????

Förlåt, men det heter tillverkas

Permalänk

Ok.. my bad!!!:p

Men du fattade ju vad jag menade eller hur:D

Permalänk
Medlem

Måste man ha mjukvara för att överföra filer med iPod mini också? Tycker att det är den största nackdelen med vanliga iPod. Det enda som talar för en iPod mini är stilen och storleken. Annars tycker jag att iRiver iHP-100 serien verkar bättre (behöver ingen mjukvara, medföljer bra kontroll, bra batteritid (16h)). Så ni som har iPod (mini)... Varför tycker ni att iPod är bättre? Jag behöver lite tips på vad jag ska köpa och för närvarande lutar det faktiskt åt iRiver.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Inom några dagar kommer min rosa med gravering hem till mig. Är någon sugen på fler bilder så kan jag fixa det så hojta till bara!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Inom några dagar kommer min rosa med gravering hem till mig. Är någon sugen på fler bilder så kan jag fixa det så hojta till bara!

Får man fråga hur/vart du beställde från?

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

hero iHP behöver mjukvara om man vill använda id3-taggar. Annars får man tyvärr köra med kataloger om jag har förstått det rätt :/

Jag ser inget problem med att använda ett program iaf, iTunes är grymt smidigt
Sen ska du ju inte jämföra iHP med iPod mini utan med vanliga iPod

En grej som Apple är grymma på iaf är support. Ringde Apple igår och berättade ett sladden på min fjärr slitits ut lite så man ser de färgade småsladdarna inuti den, idag kom en ny fjärr i brevlådan! ^^ UPS Express.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Får man fråga hur/vart du beställde från?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av analog
Inom några dagar kommer min rosa med gravering hem till mig. Är någon sugen på fler bilder så kan jag fixa det så hojta till bara!

Ja , släng upp några bilder på din rosa sak:)

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

Bilder och en test på en mini finns på www.shift.se och jag kan personligen intyga att iPod mini är helt perfekt. Jag har ägt alla generationer av iPoden eftersom jag är lätt beroende av musik och mini Poden har allt de andra saknar. Perfekt scrollhjul, storleken är perfekt, etc... Om den hade haft en 60GB hårddisk och 50 timmars batteritid hade jag varit i himlen

Permalänk
Medlem

Kolla på http://www.ipod.se/ det står att den kommer kanske bli försenad till Juni...

Visa signatur

...........................................................

Permalänk

Asså, nog är minin snygg men jag måste säga att jag inte tycker den är så jätte mkt snyggare än en vanlig!! vitt och blank silver tillsammans är riktigt snyggt tycker jag:D

Permalänk
Medlem

Verkar som om att Ipod mini kommer till sverige först sista veckan i Maj vilket är ett litet sedsteg av Apple med tanke på att suget efter den är otroligt högt i hela europa nu.
Läs www.ipod.se för mer info om förseningen.

Annars så kolla tyska ebay för auktioner på minin eller t.o.m blocket, där jag förövrigt fick tag på min igår. Betalade 3000 vilket kan anses som mycket, men habegäret var för stort så jag kunde inte hålla mig :).

Visa signatur

MacBook Pro 14 l M1 MAX l 64GB l 2TB
LG Oled48C1 & Acer FO48U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nutbeem
Bilder och en test på en mini finns på www.shift.se och jag kan personligen intyga att iPod mini är helt perfekt. Jag har ägt alla generationer av iPoden eftersom jag är lätt beroende av musik och mini Poden har allt de andra saknar. Perfekt scrollhjul, storleken är perfekt, etc... Om den hade haft en 60GB hårddisk och 50 timmars batteritid hade jag varit i himlen

no shit man

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

jag tror inte ens jag skulle kunna skrapa ihop 60 gb bra musik, komprimerad då... ser ingen anledning förutom att du vill bära med dig filmer å annat som tar mycket plats.

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Får man fråga hur/vart du beställde från?

En kompis bror som bor i detroit förbeställde den till mig från apple.com, han skickade den igår så nästa vecka ska den väl trilla in!

Visa signatur

peace

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att jogga med en iPod (-mini) eller någon annan HD-mp3spelare?

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hero
Någon som vet om det går att jogga med en iPod (-mini) eller någon annan HD-mp3spelare?

har hört att det ska gå fint med ipod å ipod mini. Men iom att det är en HD-spelare så finns det ju alltid en viss risk...

Visa signatur

...excellent

Permalänk

det ska gå att jogga med ipoden, 25min skakminne tror jag att det var.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allsop
Verkar som om att Ipod mini kommer till sverige först sista veckan i Maj vilket är ett litet sedsteg av Apple med tanke på att suget efter den är otroligt högt i hela europa nu.
Läs www.ipod.se för mer info om förseningen.

Annars så kolla tyska ebay för auktioner på minin eller t.o.m blocket, där jag förövrigt fick tag på min igår. Betalade 3000 vilket kan anses som mycket, men habegäret var för stort så jag kunde inte hålla mig :).

Tråkigt för oss som väntar. Hoppas hoppas farsan mellanlandar i staterna då får han köpa en åt mig. Juni känns lite tradigt att vänta till :\

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

starta ipod clubbbb???

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Tråkigt för oss som väntar. Hoppas hoppas farsan mellanlandar i staterna då får han köpa en åt mig. Juni känns lite tradigt att vänta till :\

http://www2.blocket.se/view/2180162.htm?l=0&c=1&city=0

kanske du kan kolla på om du nu mååååste ha en NU

Visa signatur

...excellent

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet hur mycket hela packet väger? Alltså kartongen och hela köret?

Permalänk

fyfan va sur jag blev när man traskar in på bestbuy och så är det slutsålt, hade du inte räknat med att flera vill ha den. men okej ska dit nästa vecka okså och då är det bäst att de har den

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)