Permalänk
Medlem

Logitech vs Microsoft (desktop paket)

Ska köpa ny mus+tangentbord.
Kollar på dessa två modeller:
Logitech Cordless Desktop MX och Microsoft Wireless Optical Desktop Elite
Har ni någon erfarenhet gällande dessa produkter, eller kanske har gjort en jämförelse? Kvalitet osv.
Vore till STOR hjälp!

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Jag har ett Cordless Desktop MX och kan bara säga att jag är riktigt nöjd. Tangentbordet passar mig bra att skriva på, stunsen i tangenterna är precis som jag vill ha det, och det enda negativa jag har att säga om det är att det har en massa onödiga funktioner som jag inte använder

MX700 musen som följer med paketet är riktigt skön enligt mig, den ligger bra i handen och funktionen kan jag inte alls klaga på, och den var huvudorsaken till att jag valde Logitech paketet i slutändan.

Det finns produkttester här på Sweclockers på både tangentbordet och musen, dock inte paketet som helhet:

Tangentbord (det är samma tangentbord som ingår i MX paketet)
Mus

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ok, tack! Men det är ingen som har testat ms elit paket?
Har hört att det ska vara skinn imitation eller ngt med... Bara rykten?

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha tangentbordet i Logitech® Cordless Desktop® Comfort och musen från Logitech® Cordless Desktop® MX. Men tyvärr finns inget sådant paket

Visa signatur

Ursäkta mig, min ä-tangent fungerade inte :/

Permalänk
Medlem

Nu är jag kanske lite partisk som har typ 10 logitech-produkter, men jag hade kört på logitech. Microsofts möss har jag inga vidare positiva erfarenheter med. Både osköna att hålla i plus att de tappar "stinget" ganska fort (dock min erfarenhet)...

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Avstängd

Säger bara en sak. Logitech!

Visa signatur

Don Vito for president!