Program för DVD inspelning

Permalänk
Medlem

Program för DVD inspelning

Har en massa små filmer sparad i mjpg format som jag tänkte bränna på DVD för att sen kunna köra upp i vanlig DVD spelare. Men kruxet är att jag känner inte rikigt till något bra program för mitt enda mål.

Har hört något om ett program som heter "adobe encore dvd". Är det något att sträva efter ?

Not: Ser att "adobe encore dvd" inte stöds av NEC brännare. =/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag använder tmpgencoder och gör om till dvdfiler som jag sen addar i ett dvdauthoringprogram jag använder dels det jag fick med Sonic My DVD eller tmpg dvd authoring efter det är klart sparar jag det till en dvdmap video_ts som jag sen bränner med Nero.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem

Bra dvdbrännarprogram

Tjena......

Adobe Encore DVD är absolut något att sträva efter. Jag kör det tillsammans med min NEC 1300A -DVDbrännare. Alltså är de kompatibla tillsammans. Nota bene att Encore endast accepterar film i måttet 720'576 ... alltå standard PAL - mått.

Encore funkar särskilt bra om filmen du vill bränna är exporterad från Adobe Premieres timeline - som dvd.

Hare

Stella