Permalänk
Hedersmedlem

Framtida mod/vattenkylning

Tjo! satt och funderade på vad man skulle kunna göra för fint med ett lian li utan att förstöra det stilrena allt för mkt, kom då fram till en fin vattenkylning med en fet tank i fronten var lösningen. Ska troligen bygga det i höst när sommarpengarna har kommit Har ni några tips/åsikter på hur tanken är utformad... tänkte ha fluoroscerande lösning i vattnet, funderar även på att sätta 3 hdd i utrymmet som blir bakom tanken, sedan måla dem (kanterna) med uv-reaktiv färg sen uv-belysning på dem.. genom vatten osv, vad tror ni om det?

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Bjuttifull.

Ta inte i för mkt med belysning och tjafs bara.

[Sketchup äger]

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk
Medlem

Som sagt Sketchup äger! Dra bara lite på perspektivgrejen.

Ser snyggt ut, vad har du tänk dig för block?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

vad är Sketchup ??
det ser ut att kunna bli snyggt det där. jag vil också modda lite men jag får ju inte göra något med våran dator den hyr vu ju av pappas jobb funderar på att göra en ny dörr till sidan av chassit så jag kan modda det hhehehe:P

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna sätta pumpen på baksidan av tanken. I det där utrymmet där du tänkte ha diskarna alltså.

Visa signatur

LaserMagic
Web: www.lasermagic.se
Mail: info@lasermagic.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeus
Som sagt Sketchup äger! Dra bara lite på perspektivgrejen.

Ser snyggt ut, vad har du tänk dig för block?

jag tänkte beställa block, pump, slang, radiator från dangerden... om jag har råd så blir det block med 3 slangar (ett in och 2 ut är det väl?). Ska bara kyla NB o CPU, får se vad som finns för processorer/mobo då, kanske köper nytt...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tommy_enstaberga
vad är Sketchup ??
det ser ut att kunna bli snyggt det där. jag vil också modda lite men jag får ju inte göra något med våran dator den hyr vu ju av pappas jobb funderar på att göra en ny dörr till sidan av chassit så jag kan modda det hhehehe:P

Det är ett prgram för att rita i 3d. Väldigt lätt att komma igång med. Finns även sidor med komponenter att ladda hem.

Det är tänkt som ett förskissprogram innan man gör de mest seriösa ritningarn till tex ett hus.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge

jag tänkte beställa block, pump, slang, radiator från dangerden... om jag har råd så blir det block med 3 slangar (ett in och 2 ut är det väl?). Ska bara kyla NB o CPU, får se vad som finns för processorer/mobo då, kanske köper nytt...

Låter bra det, men var för inte GPU? Och Nätaggregatet?

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk

Blir nog jäkligt snyggt.

Visa signatur

Set My Path

Permalänk
Medlem

kom ihåg att skaffa bra slangar också! Sitter just nu med PVC slangar och försöker få dem att inte vika sig. Det går åt hel*ete.. men som tur är väntar jag på ClearFlex slangar från Vcore.dk

Visa signatur

4770k @ 4.8Ghz | MSI Sea Hawk 1080ti | 600w SFX | Fractal Design Nano | Kraken X31 | 1024Gb SSD Raid0 | 16Gb Corsair Vengeance LP | MSI Z87i AC | Sennheiser HD650 | Acer Predator Z35 35" 21:9 144hz | Schiit Modi | Schiit Vali | Blue Snowball Mic

Permalänk
Hedersmedlem

mja, eftersom jag antagligen kommer att köpa nytt samtidigt så blir det väl ett ATI, X800 eller nått bättre... o de har ju redan så fin kylning så det blir bara jobbigt att pilla dit block på det också... sen är ekonomin begränsad..
har gjort en uppdaterad layout

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk

Sketchup Äger! ,, kommer nog blir riktig bra när de e klar.
(syn bara att min Sketchup tryout tid gott ut. annars pular ja också på ett projekt men kan ej få fram bilder aja lite off topic men men )