Permalänk
Medlem

Koss The Plug?

Tja, undrar om några här på forumet använder eller har använt KOSS The Plug hörluren, PRO/CON:s ?

Permalänk

Jepp jepp, jag har använt the Plug ett tag och jag måste säga att jag är ganska imponerad.

Basåtergivningen är vida överlägsen alla andra pluggar jag testat. Stereobilden är bred och fin. Överlag jäkligt nöjd med ljudet. Särskilt till det priset.

Lurarna kan dock upplevas som lite väl stora och svår att sitta bra i örat även med den minsta "muffen" (det följer med tre olika varianter). Och sladden tyckte jag var lite väl kort.

Jag ska köpa ett nytt par nu snart...har spelat/misshandlat sönder mina.

Permalänk

Jag håller med ovanstående.

Har haft luren ett tag nu , och ljudet är bra, lite för mycket bas för vissa smaker kanske, men man vänjer sig.

Luren passar inte alla öron, har man små öron så kan den vara krånglig att få att sitta skönt.

Permalänk
Medlem

Får du in dem i öronen är det bra ljud, iofs trodde inte jag att jag någonsin skulle lyckas få in dem i öronen, men till slut så, fick vrida in dem

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

The Plug är underbara! Det krävs en viss teknik för att få in dem ordentligt i öronen, men sen när man väl lyckats med det är ljudet fantastiskt! Om du är basknarkare kommer du att gilla dem eftersom de har bättre bas än många cirkumaurala (eller vad det heter) lurar, iaf under 1500:-.

För ca 160 kr på koss.com inkl frakt är dessa lurar ett kap! Mina som har hängt med några år börjar bli rätt slitna så jag ska nog beställa ett nytt par. Eftersom koss.com skickar i så små paket är inte tullrisken heller så stor. Men det blir ju bara typ 100 kr iaf.

Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

koss skriver ju "No Commercial value" på paketen så man slipper tull.

Permalänk

koss the plugg är enormt bra tycker jag

den ända nackdelen är att polare inte får in lurarna i öronen
dom vrider o trycker men lyckas aldrig så dom får denna sköna bas känsla vilket jag tycker e lite synd

Visa signatur

Enduro for life :)

Permalänk
Medlem

har hört att kuddarna blir jävligt äckliga efter ett tag.
Det fanns ju nån sony lur som var typ som the plug, fast kostade typ 5-6 hundra men var mycke bättre

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101

Ja, det stämmer. Dom fungerar som vanliga hörselproppar liknande Bilsom soft och dom byter man ju efter varje gång men The plug används månadsvis. Jag har läst att man inte kan tvätta dom nånstans men det funkar bra, jag sköljer pluggarna i varmt vatten och diskmedel en gång i veckan. Då håller dom sig någorlunda fräscha.

Ljudmässigt kan man lugnt säga att det inte på något sätt är en korrekt ljudkurva, basen är ordentligt hissad men det stör inte mig för jag lyssnar mest på musik som kräver kraftig bas. Det är absolut ingenting för audiofilen som kräver en bra ljudkurva men många många gånger bättre än lurarna som följer med Jos-spelarna.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Tycker dom är helt kanon... Grymt ljud. Nu kan jag lira trummor utan hörselproppar...

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Det fanns ju nån sony lur som var typ som the plug, fast kostade typ 5-6 hundra men var mycke bättre

Sony MDR-EX71...

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem

Helt grymma lurar, angående "kuddarna" så använder jag vanliga hörselproppar (EAR classic tror jag dom heter) , som jag hör hål i. Funkar superbra
SKÅL.....

Visa signatur

E8400, Gigabyte GA-X38-DS5,
Leadteck 260 , 6gb minne.... blablabla

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med mina Pluggar. Funkar bra att lana med också.

iPod + KOSS The Plug = ren skär lyssnarglädje.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

jag tycker bas ska kännas inte höras men jag har inte tesstat the plug tillräkligt för att kunna bedömma dem.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
jag tycker bas ska kännas inte höras men jag har inte tesstat the plug tillräkligt för att kunna bedömma dem.

Typhoon-headsetet från Lidl borde vara något för dig. Rumblefunktion

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Typhoon-headsetet från Lidl borde vara något för dig. Rumblefunktion

kräver det en extra ström källa? det är ju lite jobbigt isf och batterier är ganska dyrt ju...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köpte ett par till min flickvän för ett tag sen, hon verkar nöjd iaf. Dock säger hon att mina Porta pro låter bättre.

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeathStar
kräver det en extra ström källa? det är ju lite jobbigt isf och batterier är ganska dyrt ju...

De drivs via USB/batteri tyvärr, men ganska häftig känsla om man sätter på något dunkigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

produktnamn?

Vilket produktnamn har "the plug" på koss hemsida? hittar bara en massa skumma sifferbeteckningar...
Mvh
Matte

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Dom heter "the plug"

länk

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Dom heter "the plugg"

länk

va yrar du om?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle76
Dom heter "the plugg"

länk

Nej, dom heter "The Plug" och inget annat.
Kolla själv in länken du gav eller Fyndbörsen.
http://www.koss.com/koss/kossweb.nsf/02ProductDetailCall?Read...
http://www.fyndborsen.se/

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

Äh... lägg ned.. Det var som ett svar till rocky77 och inget försök till att vara stavningsdryg... stavade fel helt enkelt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ok, tack. Nån som beställt från koss egna hemsida? det var ju en avsevärd prisskillnad jämfört med dom svenska återförsäljarna...Blev lite sugen o beställa nu...
Mvh
Matte

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Borta

Visa signatur

Bla bla bla

Permalänk
Medlem

Köpte också ett par the plug i veckan men dom var lite krångliga och få in.. Läste tidigare på forumet om
http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=415&menu=1

Någon som använder dessa? Värt pengarna?

Permalänk
Medlem

Wow pluggen är ju billig i Sverige nu! När jag köpte mitt exemplar kostade den som billigast 399 i Sverige!

Permalänk
Medlem

Trixet är att knåda ihop gummidutten, dra upp örat, stoppa in och låta hörluren återta formen innan man släpper "ner" örat.

Ser säkert mer än lite dumt ut när man gör det, men spela roll, det låter ju grymt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VOICE Pro Eartip blir det nog til att köpa in. Nog för att jag har fått upp flytet i att stoppa in dem, har även tillverkat många egna kuddar av öronproppar, men jag har hört att latexkuddar ska vara väldigt bra. Har även hört att det finns siliconkuddar. Nån som vet var man kan köpa nya originalkuddar? Måste vara billigt i.o.m. att ett par nya lurar kostar 150 kr inkl. frakt.

Permalänk
Medlem

När jag lirar trummor använder jag hörselproppar som ser ut som dom där latexpropparna. Efter ett tag tycker jag att de börjar klia och skava... Kanske bara är jag men jag gillar det inte iaf...

Visa signatur