Permalänk
Medlem

Vad är oddsen?

Igår åkte jag hemmifrån min webbserver tuffade på som vanligt
efter att ha suttit i skolan några timmar loggade jag in på server ladde upp lite skolarbeten.

Sedan åkte jag hem vid 15:20 tiden. När jag kom hem märktejag att servern var nere. Gick in på den med en monitor och såg att server inte fick någon i adress från Bredbandsbolagets DHCP.
Min pappa var då hemma och jag frågade varför, han svarade då att förmodligen switchen(bredbandsbolagets) var trasig vi gick ner under huset testade att starta om switchen men inget hände. Vi testade då att byga G-Bic(en sänadre och motagare för fiberoptisk kabel)
Pappa ringde då bredbandsbolaget som kom några timmar efter samtalet(det tar egentligen 3-4 dagar innan de åker ut, men pappa sa att det var bråskande)
De lyssde då i fibern som går mot centralen i mitt område, men inget ljus sågs i andra änden.
Det vissade sig då efter ett tag att en råtta hadde gnagit av fibern i ett metal rör som går under våra hus.

Vad är odsen att en råtta bitter av den?

Permalänk
Medlem

akta dig så det inte var en pestråtta !!! hehe ne då allvarligt så hade du lite otur. Men akta bara så du inte vaknar och råttan gnager dig i stortån

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Hmm, Vet faktiskt inte men dom kan inte vara speciellt höga. Fråga nån matematiker.

Permalänk
Medlem

Jäkligt osannolikt

Permalänk
Medlem

Det roliga är att man har tillgång till alla BBB´s stationer i Örebor ^^ nej vars råta var det

Permalänk
Hedersmedlem

Ännu en anledning till att de är skadedjur.
En bredbandsråtta!

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Lite komiskt faktiskt

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Råttor = Parasiter

Äter upp våran bandbredd! Fy skäms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Opatagio
akta dig så det inte var en pestråtta !!! hehe ne då allvarligt så hade du lite otur. Men akta bara så du inte vaknar och råttan gnager dig i stortån

Ja det var "pestråttan" so började sprida virus från första början ^_^ Tack vara dom nu så finns det massa virus! *hihihihi*

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Tur att jag får vdsl på studentgatan då, så slipper jag fibergnagande råttor

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");