Permalänk
Medlem

Labs2/MKBNet?

Har precis flyttat till Malmö och införskaffat Labs2 10Mbit inom MKB:s nät... Tyvärr verkar tjänsten inte fungera helt ok:

1. Vid nedladdning toppar jag ~400Kb/s, oftare runt 300Kb/s. Borde det inte vara en hel del mer när man har en 10Mbit-uppkoppling? Har även testat att tanka från andra inom MKB och Labs2 - samma skit.

2. I TPTest pendlar TCP:n allt från ~1.5Mbit/s till 7Mbit/s, dock aldrig mer än 7Mbit/s. UDP:n verkar dock fungera skitbra. Jag har följt de anvisningar som Labs2 anger för TPTestet.

Ni som kör samma ISP inom MKB, har ni samma problem?

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk

Re: Labs2/MKBNet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xnx
Har precis flyttat till Malmö och införskaffat Labs2 10Mbit inom MKB:s nät... Tyvärr verkar tjänsten inte fungera helt ok:

1. Vid nedladdning toppar jag ~400Kb/s, oftare runt 300Kb/s. Borde det inte vara en hel del mer när man har en 10Mbit-uppkoppling? Har även testat att tanka från andra inom MKB och Labs2 - samma skit.

2. I TPTest pendlar TCP:n allt från ~1.5Mbit/s till 7Mbit/s, dock aldrig mer än 7Mbit/s. UDP:n verkar dock fungera skitbra. Jag har följt de anvisningar som Labs2 anger för TPTestet.

Ni som kör samma ISP inom MKB, har ni samma problem?

Nog för jag bara kör labs 2 mbit, det kan bero på vilket område du bor i eftersom dom fortfarande håller på att bygga ut.

Permalänk
Medlem

Jag bor på Augustenborg och här har det ju varit igång ett tag...

Visa signatur

1 [AsRock ION 330HT-BD]
2 [MacBook][C2D 2.0 GHz][2x1024 MB Ram][100 GB Hdd][OS X Leopard]

Permalänk
Medlem

jag har också labs2 10mbit i mkb område.
inga problem för mig vid nerladdning, brukar ligga vid 700-1100kb/s när jag laddar hem från andra som har 10mbit och alla slots lediga i dc.

Rensat av Aphex: vi tillåter inte adresser till dc-hubbar på forumet.

Permalänk
Avstängd

jag ligger i ca 900kB från andra 10mbit Labs2are...

och BBBare som oxå har 10mbit(ej vdsl) ligger jag i ca 600...

funkar fint!

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP