Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
har hört att "Meteor" gör så att man bara får 50% av den exp man ska få ... sen har jag även hört att den buggen är fixad någon som kan säga hur det egentligen ligger till :S får man mindre exp eller har dom fixat det ?

enligt egna erfarenheter (har en lvl 91 fire/cold sorc) så får man mindre xp med meteor sammt att man gör mer skada/ tidsenhet med firebaal + att det tar längre tid för baal att spawna sina minions om man använder meteor. alltså jag tror den finns.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Diablo 2 done quickest Alltid velat sett done quick på D2.
http://speeddemosarchive.com/Diablo2LoD.html

är det snabbast från lvl 1 till lvl 99 eller.
"nu kan ni spola lite för jag kör 200 baalruns utan att något roligt händer. men efter 677 h 14 min och 37 sek hittar jag en nästan perfekt herald, det är värt att kolla. sen kan ni spola 15 h till utan att missa något":D

edit: fan va seg servern var sitter och drar i 30 kbs/s vilket ät "lite" för lite för att jag ska vara nöjd med hastigheten:(

Permalänk
Medlem

Det är nog bara genom normal, har själv inte sett. Hehe.. kul att se när någon lvlar till 99

Permalänk

Är i desperat behov av en Mulare
Någon som vill?

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raditz
gör han spelet på 11 min ? ?

nej han klarar spelet på 1h 58min tror jag det var.

han tar mephisto och diablo på lvl 19 och baal på lvl 21 det tycker jag är ganska imponerande

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk

Hittade nyss en Gheeds Fortune, bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VIGGE_BOSSEN
Hittade nyss en Gheeds Fortune, bra?

Det beror helt på hur mycket MF det är på den. Lägre till medelhöga Gheed-charms är knappt värda någonting alls.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Börjat lira Diablo 2 i COOP med en kompis

Jag kör med Barbarian eftersom jag alltid gillar rå kraft i spel medan han gillar magi och sådana saker.

Saken är den att jag vill ha en grymt bra Yxa.. För det är väll en Yxa som är det bästa vapnet som en barbarian kan få? Iaf, någons som vet hur jag kan få tag och var ett grymt vapen till min Barbarian. Det skulle uppskattas mycket!

Förresten så har jag inte användt Imbue hos smeden i första kapitlet så det är kanske något man ska ta hjälp av för att hitta det perfekta vapnet?

Visa signatur

3dMark05: 15.100 -> E4300 1.8Ghz @ 3.15Ghz , 2x1gb OCZ PC6400, 8800GTS 320mb, ASUS P5N-E SLI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsPaint

Saken är den att jag vill ha en grymt bra Yxa.. För det är väll en Yxa som är det bästa vapnet som en barbarian kan få? Iaf, någons som vet hur jag kan få tag och var ett grymt vapen till min Barbarian. Det skulle uppskattas mycket!

vet inte hur det är nu men på den tiden jag körde var spear de bästa barbar vapnen, har säkert ändrats med alla nya item och annat som kommit till.

Visa signatur

-After 2000 years, I will be forgotten, and the Time-Loop will close. I will live forever, and you shall meet doom!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Det beror helt på hur mycket MF det är på den. Lägre till medelhöga Gheed-charms är knappt värda någonting alls.

24% Inte så värst mycket antar jag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

24% Inte så värst mycket antar jag?

Nej. Den kan du slänga

Permalänk
Citat:

Nej. Den kan du slänga

NEVER!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som känner sig givmild att lämna över lite saker som inte är särskilt värda? Har MF'at hela veckan nu i försök att hitta någon av dem, men jag lyckas bara inte. ^^

Om någon känner sig träffad så kan ni whispra på *gramse (Europe)
Ah, Ladder softcore handlar det om.

Sakerna:
Witchwild String (unik Short Siege Bow)
Nosferatu's Coil (unikt Vampirefang Belt)
Cat's eye eller Highlord's Wrath (amuleter)
Raven Frost (ring)

Jag tackar på förhand, de är väldigt viktiga i en build jag håller på med.
(chipmc's Witchwild String Strafeazon Guide )

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem

jag hitta ett game med en snubbe som bytte bort en low shacko för 12 pgs, så jag gick in på gamet och han vissade den och jag börja lägga in mina pgs i trade rutan när nätet dog och jag fick upp det trevliga medelandet "lost conection to server". jag säger bara en sak FAN den hade varit go på mitt nuvarande projekt, bonespear necro.

edit: kolla om runequest har blivit nollstäld på nm för er också. för mig är den ialla fall oklarad på samtliga chars men bara på nm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
jag hitta ett game med en snubbe som bytte bort en low shacko för 12 pgs, så jag gick in på gamet och han vissade den och jag börja lägga in mina pgs i trade rutan när nätet dog och jag fick upp det trevliga medelandet "lost conection to server". jag säger bara en sak FAN den hade varit go på mitt nuvarande projekt, bonespear necro.

edit: kolla om runequest har blivit nollstäld på nm för er också. för mig är den ialla fall oklarad på samtliga chars men bara på nm

Shako är inte så dyr så du har stora chanser att hitta en ny säljare med samma pris.
Angående Hellforge quest så laggade du kanske när du gjorde den? Min har inte blivit nollställd

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Shako är inte så dyr så du har stora chanser att hitta en ny säljare med samma pris.
Angående Hellforge quest så laggade du kanske när du gjorde den? Min har inte blivit nollställd

hmm jag tror inte att jag laggade med 7st chars när jag gjorde questen på nm. tyvär fick jag bara piss runer med alla utom 2 chars, fick ialla fall en Pul och en Fal sen bara skit för övrigt. synd det inte var den på hell som fick göras igen:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej. Den kan du slänga

Har inte spelat på ett bra tag men.. Gör den inte att det blir billigare i shopparn?

Visa signatur

|| Amd Sempron 2400+ @ 2.0ghz || Asus A7V600-X || 2*512mb Twinmos (1gb) || nVidia Gainward 6600GT "GS" || 200gb Maxtor || Win XP pro sp1 ||
|| Ultra-X Flat || MX510@Steelpad 4D || Koss SB-45 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^
Har inte spelat på ett bra tag men.. Gör den inte att det blir billigare i shopparn?

Jo, bra att ha när man gamblar. Köp 3 amuletter, betala för 2.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zpiz^

Jopp 10-15% billigare

Permalänk
Medlem

Helnice ni grabbar!

Visa signatur

grrrr

Permalänk

haha vilken soft run det blev

1 st IK bälte och 1 st Chromatic Ire Cedar Staff

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

haha vilken soft run det blev

1 st IK bälte och 1 st Chromatic Ire Cedar Staff

det var ju inga jätte coola item direkt:D

finns det något härligare än när man kommer in på ett riktigt high lvl baalrun game? jag komm in på ett med 4 lvl 97 och 2 lvl 96 sammt en lvl 93 och jag på lvl 91. då går det fort:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
det var ju inga jätte coola item direkt:D

finns det något härligare än när man kommer in på ett riktigt high lvl baalrun game? jag komm in på ett med 4 lvl 97 och 2 lvl 96 sammt en lvl 93 och jag på lvl 91. då går det fort:D

Låter nice

Du skulle inte kunna rusha mig genom hell?

Visa signatur

Permalänk

Var ett tag sedan jag spelade nu men varför vill folk ha Pgems?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fear The Llama
Var ett tag sedan jag spelade nu men varför vill folk ha Pgems?

Socka armor osv så man får MF. Och så kan man trada med dom osv

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är det som har hänt med Cow-Level? Spelade diablo 2 för väldigt länge sen precis när det kom, då kunde man gå in och ut hur många gånger man önskade. Men igår till min förvåning så kunde jag inte gå tillbaka dit efter jag dödat cow-king.. någon som vet hur man kommer runt det om det nu går?

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem

dödar man cowking kan man inte cowa mer :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter nice

Du skulle inte kunna rusha mig genom hell?

jag skulle kunna göra det sennare ikväll såvida du INTE är en firesorc eller nått annat som har problem med fireimunes. har du detta problemet blir act4 väldigt jobbig

sen om det med cows. i 1.10 är cows bätre men man får mindre xp och de droppar sämre. alltså är det inte lönt att spela där längre

Permalänk
Medlem

varför folk vill ha pgems:

om du har en charm så kan du slänga in den + 3 pgems i cuben och transmuta.
väldigt smart att göra med grandcharms då den kan bli en skiller och bli värd rätt massa

Permalänk
Medlem

vad kan man få för IK Stone Crusher ?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem