Ludet började eka....

Permalänk
Medlem

Ludet började eka....

Var på LAN häromdagen. Installerade ingenting, gjorde bara sånt jag gör hemma. När jag kom hem märkte jag att ljudet ekade, både i hörlurarna och i högtalarna. Låter mer som en effekt än ett fel så därför blev jag misstänksam.

Har ett SB Live. Någon som varit med of detta förut och vet vad man kan göra för att fixa det ?

Permalänk
Medlem

Jag hadde samma problem på mitt sb live kort, det visade sig att EAX var aktiverat. Kolla i audio control center ifall EAX är aktiverat. Om det inte hjälper så borde det funka att installlera om drivrutinerna till ditt ljudkort.

Visa signatur

blubb

Permalänk
Medlem

Så har jag oxå haft med några av mina ljudkort... Vette fan vad som var fel med dom, testade att ominstallera, hjälpte inte. Formatera gick inte heller. Sedan en vacker dag sp försvann det bara :S... Helmysko det dära

Permalänk
Medlem

Jo det kan nog vara problemet.

Var hittar jag de sabla inställningarna för SB live ?

Hittade dem inte i kontroll panelen, Creative mappen eller i startmenyn...

Permalänk
Medlem

När man installerar creatives drivrutiner så kan man välja att installera deras egna audio control center

Visa signatur

blubb

Permalänk
Medlem

De flesta ljudkort på markanaden har speciella features, bland annat så kan man lägga på vissa effekter på ljudet så de ska låta som att de spelas upp på vissa platser, i.e badrummet, kyrka osv. de här går att stänga av i ljudkortets inställningar, se över din konfiguration av ljudkortet!