Den sak du skapat som du är mest stolt över.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frux
Har ju min samling med wallpapers jag gjort också.

http://www.caedes.net/Zephir.cgi?lib=Caedes::Gallery&author=F...

Jag måste säga att jag beundrar ditt arbete Frux... Har använt Tilted Cubes, Night Cubes och Glass rings som skrivbordsunderlägg...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Såg en kille på ett finsktforum (fråga in hur jag hittade dit tror det var en refer på min sida som tog mig dit) som jag tror hade Frux wallpaper, mitt Putty Magic och Sim och Cures (och några till) Samurize. Snacka om swec power

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Jag måste säga att jag beundrar ditt arbete Frux... Har använt Tilted Cubes, Night Cubes och Glass rings som skrivbordsunderlägg...

Tackar, kul att höra! Känns rätt häftigt att folk världen över har mina bilder på sina skrivbord, därför jag fortsätter göra fler.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtermin8
Såg en kille på ett finsktforum (fråga in hur jag hittade dit tror det var en refer på min sida som tog mig dit) som jag tror hade Frux wallpaper, mitt Putty Magic och Sim och Cures (och några till) Samurize. Snacka om swec power

Du får ju inte glömma "RokkeR-idolbilder" mappen på hans skrivbord

Visa signatur

När jag går Off-Topic så står getterna stilla!

Permalänk
Medlem

En hemsida som jag gjorde för ett skolprojekt:
http://www.nada.kth.se/projects/prom04/gangup/

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk
Medlem

bliiiir tokig på boxworld.. lvl 14 nu den e såå svår... eller e jag trött så här på morgonen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iGNiTiON
bliiiir tokig på boxworld.. lvl 14 nu den e såå svår... eller e jag trött så här på morgonen

Jag är också på den : ) Apsvår måste jag säga...

Edit: Jag klarade den : P

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

Jag är nog stoltast över min musikspelare som jag gjorde. (iof är det inte mkt mot vad andra här har gjort :\ ). Men jag hoppas nån gillar den iaf

url: http://shapeless.mafiaproductions.org/download/J-MusicPlayer....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Apanson
Haha.. Jag går ju fan där. (Berzan alltså). Alltid lika roligt att gå förbi datasekten och känna lukterna och se dom lysrörsgråa nördvarelserna åla runt i rummet.

Åla runt gör vi ganska ofta ja.. Kanske ålar lite i soffan när vi kollar på Anime iofs.. men men

Boxworld var riktigt roligt förresten, det fungerade finfint i Wine och jag klarade till level 25, fast då vart det svårt.. level 14 var med svår. Bra jobbat på 4kb!

Permalänk
Medlem

Har inte mycket att komma med än så länge (då jag bara haft systemkamera i dryga 2 månader), men ett par dugliga bilder tycker jag väl ändå att jag har presterat i sommar.

För er som undrar så är samtliga bilder tagna med en Canon EOS 10D. Objektivet som använts står efter bildnamnet.

1207 - Canon EF 50mm f/1,8 II
2498 - Canon EF 50mm f/1,8 II
2560 - Canon EF 16-35mm f/2,8L + 25mm mellanring
2678 - Canon EF 50mm f/1,8 II + 25mm mellanring

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vic
Hjälpte just www.cyphoria.tk med länkbyte till er. Häftigt sammanträffande... typ.
....

Jag gjorde deras gästbok, men jag råkade kukaur databasen så de har bytt nu.
Var rätt nöjd med den gästboken faktiskt. Djvävligt nöjd om inte annat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ShirusuPad, utan tvekan. www.shirusupad.tk

Och en pall jag gjorde på slöjden i mellanstadiet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
ShirusuPad, utan tvekan. www.shirusupad.tk

Precis vad jag behöver! (snygg sida också!)

EDIT:
GRYMT program!

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
Precis vad jag behöver! (snygg sida också!)

EDIT:
GRYMT program!

Varje gång jag postar länken så är det någon som ser den för första gången, trots att det har funnits stora trådar om den.

Detta tyder ju enbart på att en ShirusuPad-tråd borde klistras i ett par dagar.

Edit: Tack för kritiken.

Visa signatur
Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
ShirusuPad, utan tvekan. www.shirusupad.tk

Och en pall jag gjorde på slöjden i mellanstadiet.

Måste ju ha en bild på pallen

Själv har jag inte gjort så mycket att vara stolt över, satt och knåpade på en kalender igår, blev rätt nöjd: http://www.student.itn.liu.se/~kevda138/test/kalender har inte lagt in övriga röda dagar förutom söndagarna än.
Inget jätteprojekt kanske.

Edit: Bah, jonasy hade ju redan postat en kalender. Min är iallafall i PHP, så lite variation blev det

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
ShirusuPad, utan tvekan. www.shirusupad.tk

Och en pall jag gjorde på slöjden i mellanstadiet.

Har du fått ihop mycket pengar genom donationer?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Har du fått ihop mycket pengar genom donationer?

Inte alls.
Programmet har ca 15.000 downloads, och jag har fått mer än 150 "tack-brev", men enbart 2 små donationer.

Folk uppskattar verkligen programmet, men få vill ge något om det är gratis, antar jag. Ska nog ta bort donate-delen helt. Innan det lönar sig att ta ut de pengar man får in på paypal-kontot är jag nog död.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Inte alls.
Programmet har ca 15.000 downloads, och jag har fått mer än 150 "tack-brev", men enbart 2 små donationer.

Folk uppskattar verkligen programmet, men få vill ge något om det är gratis, antar jag. Ska nog ta bort donate-delen helt. Innan det lönar sig att ta ut de pengar man får in på paypal-kontot är jag nog död.

Folk är generellt sätt mer givmilda om projektet de donerar till är släppt med öppen källkod. Bara ett tips

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel
Folk är generellt sätt mer givmilda om projektet de donerar till är släppt med öppen källkod. Bara ett tips

Då ställer jag samma fråga till dig: Har Du fått några pengar via donationer?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Inte alls.
Programmet har ca 15.000 downloads, och jag har fått mer än 150 "tack-brev", men enbart 2 små donationer.

Folk uppskattar verkligen programmet, men få vill ge något om det är gratis, antar jag. Ska nog ta bort donate-delen helt. Innan det lönar sig att ta ut de pengar man får in på paypal-kontot är jag nog död.

Lite småstolt får jag nog säga att jag var med och valde fram namnet, shurisu dvs som någon annan hjälpte till att lägga "pad" på

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Inte alls.
Programmet har ca 15.000 downloads, och jag har fått mer än 150 "tack-brev", men enbart 2 små donationer.

Folk uppskattar verkligen programmet, men få vill ge något om det är gratis, antar jag. Ska nog ta bort donate-delen helt. Innan det lönar sig att ta ut de pengar man får in på paypal-kontot är jag nog död.

Hur stor är den geografiska spridningen av programmet? Inte så många som har Paypal här i Sverige, och att registrera sig, föra dit pengar och sedan donera är en ganska jobbig (tillräckligt) procedur. Skulle alla haft ett konto med pengar på så tar det inte många minuter (om ens det) att skicka pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kennel

Folk är generellt sätt mer givmilda om projektet de donerar till är släppt med öppen källkod. Bara ett tips

Jag funderar på att ge bort programmet, då jag själv är börjar bli lite trött på att bygga på det, villket leder till att det inte händer särkillt mycket just nu.
Men det innehåller så mycket fula lösningar, och koden är helt okommenterad, villket gör att det skulle vara väldigt svårt för någon att kunna haka på där jag slutar.

Dessutom känns det lite tungt att ge bort något som jag har spenderat så mycket tid på. Snålhet i högsta grad. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sphr

Lite småstolt får jag nog säga att jag var med och valde fram namnet, shurisu dvs som någon annan hjälpte till att lägga "pad" på

"Shirusu", god damn it!
Men riktigt bra namn är det, tycker jag, tackar ännu en gång för idéen. Lite svårt att komma ihåg stavningen på det, men riktigt unikt. Sticker ut lite från de andra *pad-namnen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Hur stor är den geografiska spridningen av programmet? Inte så många som har Paypal här i Sverige, och att registrera sig, föra dit pengar och sedan donera är en ganska jobbig (tillräckligt) procedur. Skulle alla haft ett konto med pengar på så tar det inte många minuter (om ens det) att skicka pengarna.

Det är precis som du säger, det är (riktigt) jobbigt att betala via paypal om man inte har ett konto, något som relativt få har. De som har är människor som ofta betalar över nätet, inte de som bara vill donera en gång. Det spricker där.
Programmet har laddats ner överallt, men främst i Europa (Sverige, Tyskland och Spanien på top) och Asien (Japan och Indien).

Jag vet inte om det existerar någon metod som gör det enklare för människor från dessa länder att donera. Kan alla föra över pengar till ett 'vanligt' konto hos en valfri svensk bank, t.ex.?

Som jag skrev i någon annan tråd om ämnet, om det bara gick att knäppa med fingrarna, och på så sätt donera 50 kr från sina tillgångar, skulle naturligtvis _många_ fler göra det, men att donera idag är inte alls enkelt för en genomsnittlig datoranvändare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

fortfarande på lvl 14 fattar mig inte på skiten.. e helt enkelt för keff i guess

Permalänk

Skulle nog vara Stunts-filmerna och de andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Skulle nog vara Stunts-filmerna och de andra.

Var det du som gjorde stuntfilmer med hangarfartyg på flygplatser med mera ihop med Rambo? Dom ägde

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem

nu e jag på läväl femtån.. den är möcke svååårarä

Permalänk
Medlem

De jag är mest stolt över är klart mitt barn
Kommer till jorden vilken dag som helst nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erto
De jag är mest stolt över är klart mitt barn
Kommer till jorden vilken dag som helst nu.

grattis

Permalänk
Medlem

Jag är stolt över mycket, men mina bilder är mina darlings.
Kolla på www.zapper.se/reine för att se några som jag är mest nöjd med just nu.

Visa signatur

MSI P67A GD55 | Intel i5 2500 3.3 | Gigabyte GTX 760 Windforce 3X | 8gb A-Data 1333 | Intel 320 SSD 120GB (+ misc storages drives...) | Fractal Design R3 Arctic White | Logitech G700 | Qpad Heaton XXL | Dell U2412M | Topre Realforce 88UB | Focusrite Scarlett 2i2 | Sennheiser HD-650

Permalänk
Medlem

hmm. får väl vara min klient-serverbaserade dcklient skriven i java. består av backend, samt frontends (som fjärrstyr över ip) med CLI, chatgui, nerladdningsgui och halvtaskig användarlista. en del buggar kvar dock, men jag som byggt det förstår det bra har bara spridit det till två-tre hittills. funderar på en rewrite (c++/c#?)/omdesign

Visa signatur

4 datorer: 9 cpuer (plats för 4 till), 10scsi+1satadisk, 7.75gb ram, bara Linux
http://isitfika.net http://code.kryo.se