Vilken musmodell är den skönaste du haft?

Permalänk
CS-mästare
Skrivet av Jäger:

Vet inte om det är OK att fråga om passande mus här men...

Har idag en fullt fungerande Logitech MX500 köpt typ 2005 som har tillräcklig precision i spel för mig. Den ser väldigt sliten ut dock.

Min fråga är: FINNS det någon trådlös mus som fungerar för desktop/surf OCH spelande? Skulle så gärna slippa sladd både för utseendet på skrivbordet och den friheten som en trådlös ger.

Har kollat lite på typ Logitech MX Performance eller efterföljaren MX Master. Men är inte alls säker på att dom funkar för spel. Skulle även önska lite programmerbara knappar och älskar logitechs free-scroll-hjul. Är därför lite sugen på att köpa typ Logitech G502 om jag ger upp trådlöst alternativ.

Har snöat in lite på Logitech som ni märker, är väl för att jag varit relativt nöjd med min MX500 och älskar free-scroll-hjulet så mycket. Vet inte om fler tillverkare har liknande scrollhjul?

Spelar mest FPS eller open world typ Just cause eller GTA 5. Är inte på något sätt en "Gamer" som tävlar i något spel eller behöver extrem precision.

Kolla in G900 Chaos Spectrum samt G403 Prodigy wireless, båda mössen har varit nere på 900kr och vänt några gånger på reor hos olika återförsäljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Gör som tidigare postare och ber om en musrekommendation. Min nuvarande mus har slutat registrera klick samt är den alldeles för liten för mig. Någon som kan rekommendera en mus av "större" modell?

Permalänk
Medlem

Har 3 st Mionix Saiph 1800, köpte den första runt 2009 om jag inte missminner mig. Bästa musen jag provat, ligger som gjutet i näven. Perfekt mängd knappar, närmare bestämt två stycken precis vid tummen. (Om man inte räknar in de två pyttesmå knapparna ovanför scrollhjulet som ställer in känsligheten). Gillar inte möss med tusen olika knappar, råkar alltid trycka på någon av misstag.

Den andra köpte jag något år efter då mina föräldrar skilde sig, köpte dubbletter av all utrustning så jag slapp släpa runt på grejerna. Ytterligare några år senare bestämde sig denna mus för att uppföra sig märkligt, markören tog ett skutt i tid och otid. Så jag var tvungen att köpa en till.

Till min stora besvikelse hade Mionix slutat att tillverka musen nåt år tidigare. Så jag mailade och fråga om dom hade någon kvar på lager. Fick till svar att det tyvärr var helt slut. Då jag vägrade att köpa en annan mus fick jag stå ut med att markören skutta runt lite då och då.

Men efter någon månad fick jag ytterligare ett mail, då hade dom hittat en gammal bortglömd kartong som dom skickade hem till mig. Att dom ens kom ihåg mig, det kallar jag kundservice.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem

top 3:
1. g602
2. g400
3. diamondback

Permalänk

Logitech M570 för jobbet iallafall

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Skönaste jag har haft är den jag fortfarande använder sedan flera år tillbaka, Logitech G500.

Permalänk
Medlem

Mionix Naos. Haft 5000 i ca 5 år, och nyligen uppdaterat mig till 7000 på CDONs rea. Har dock fått ett måndagsex med problem på både höger och vänster musknapp samt scrollen, så hoppas på att få den utbytt.

Permalänk
Medlem

Logitech G203, det är samma passform som pro modellen.

Permalänk

Gillar Logitech G602, trådlöst funkar ett par meter och många knappar att binda

Permalänk
Medlem

Qpad 5k, alltid oavsett

Visa signatur

● Active

Permalänk
Medlem

deathadder

Permalänk

Köpte precis en G403, grymt skön!

Permalänk
Medlem

Nexus silent och Logitech 330

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Qpad 8K Optical - bästs passformen någonsin men mjukvaran är så jävla dålig!!

Skrivet av rj45:

Qpad 5k, alltid oavsett

Har du testat 8K o då speciellt att binda knappar?

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

1.G5
2.G500
3.Razer deathadder chroma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barry:

Ja.. tycker min MS 3.0 är underbar.

intelli 3.0 och rival 300

Permalänk
Medlem

Trust GXT 32 <3

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Min deathadder var rätt så skön

Dock så var mx500 favoriten innan som alla andra säger xD

Permalänk
Medlem

Alla möss som man kan ha hela handen's fem-fingrar på. t.ex QPAD's möss.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Alla möss som man kan ha hela handen's fem-fingrar på. t.ex QPAD's möss.

Jag har en Qpad 5k och är otroligt nöjd med hur den känns i handen.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Jag fick precis hem min coolermaster mastermouse L RGB, underbar!! Hade Asus Claw Strix innan som också var skön men mastermouse=win!

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Finns ingen som varit bättre än denna https://goo.gl/images/AgDQA8 Logitech wingman gaming Noise. Heeelt oslagbar så länge kulan och musmatta är rena.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

EC2-a är skönast, lika bra att stänga tråden nu!

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Jag har den senaste varianten G400

Permalänk
Medlem

MX518 en mycket viktig mus för kommande generationer att få se och höra om. Tur att man har sin egen kvar liggandes hemma.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Instämmer med ovan, fortfarande den bekvämaste musen som finns för mig, använder fortfarande min första generations MX518 som kanske börjar bli ca 10 år nu så hållbarheten är det heller inget fel på haha.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Sitter på en MX518 som jag stormtrivs med, tyvärr har knappen i scrollhjulet lagt av så är ute efter en ersättare. G400/500/s som det tipsat om tidigare verkar inte gå att få tag på längre, så vad är det som gäller?

Ser gärna att den är så neutral som möjligt utan flashiga blinkande lampor och liknande!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonpab:

Sitter på en MX518 som jag stormtrivs med, tyvärr har knappen i scrollhjulet lagt av så är ute efter en ersättare. G400/500/s som det tipsat om tidigare verkar inte gå att få tag på längre, så vad är det som gäller?

Ser gärna att den är så neutral som möjligt utan flashiga blinkande lampor och liknande!

Skickades från m.sweclockers.com

ebay

http://www.ebay.com/itm/NEW-Logitech-MX518-Gaming-Mouse-1800-...

Permalänk

MX510/518 är skön men den skönaste är steelseries Ikari är lätt skönast

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)