Permalänk
Medlem

Samsung & Bluetooth

Har Samsung av någon anledning valt att bojkotta BT helt i sin mobiltelefonproduktion?

Jag kollade på deras nya modell SGH-E800, som tilltalar mig väldigt mycket, och blev smått förvånad ett en så dyr telefon (rek. pris: 4.800,00) inte har BT, någon som är ett måste för mig.

Så av ren nyfikenhet kollade jag på några av deras andra modeller, inklusive den nästan lika dyra E700, och alla verkar sakna BT.

Vad är det frågan om, egentligen? Jag fick intrycket av att BT skulle vara standard i nya mobiltelefoner, men tji fick jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Samsungs enda fördelar är format, display och kamera när det gäller mobiler. På alla andra punkter (menyer, batteritid, funktioner, pris osv) får de smetpisk av de flesta "vanliga" tillverkarna.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Samsung kanske är lite sega av sig bara? Iofs så är BT inget nytt så det borde dom trycka in, inte minst på såna dyra telefoner.
Nokia var la inte så snabba med BT? Har inte så stor koll på Nokia så ja vet inte.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Samsung kanske är lite sega av sig bara? Iofs så är BT inget nytt så det borde dom trycka in, inte minst på såna dyra telefoner.
Nokia var la inte så snabba med BT? Har inte så stor koll på Nokia så ja vet inte.

Nokia hade väl ändå BT i 6210 och 6310?

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

och i 7650 som var den första kamera telefonen som lanserades.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Samsung har ingen bra förklaring. När de hade sitt informationsmöte för återförsäljare i Stockholmsområdet i våras tog jag upp detta och fick bara en axelryckning och ett "det är inte så prioriterat" som svar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Samsung har ingen bra förklaring. När de hade sitt informationsmöte för återförsäljare i Stockholmsområdet i våras tog jag upp detta och fick bara en axelryckning och ett "det är inte så prioriterat" som svar.

Jäkligt synd. Tycker att de gör de mest estetiskt tilltalande telefonerna, men BT känns i dagsläget nästan som en självklarhet. Jag tror att många väljer bort Samsung p.g.a. detta.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det är så och jag skickade ett mail till dom angående BT och sa det du sa s.c.s.i att det är otrloligt många som väljer bort er för att ni inte har blåtand OSV (va ganska längensen, Kommer inte ihåg) Men dom svarade med

"Vi har valt att inte ha Blåtand i våra telefoner"

Jag kan nästan lova om dom fiksar blåtand som blir dom mkt populärare än SE!!

Se bara hur många som väljer samsung nu! Och ingen har BT

@ dek : Deras menyer är bland dom bästa då jag har en e700 (missnöjd, använder farsans jysta k700 )