Permalänk
Hedersmedlem

Sagan om SIBA

Hej!

Det är så att jag, för drygt en månad sen fick för mig att införskaffa ett par rejäla högtalare (i budgetklassen). Valet föll på Proson Top10 SAH, en högtalare som fått mycket bra recensioner (för att tillhöra budgetklassen).

Hursomhelst så kom jag fram till att det var SIBA som hade dessa högtalare till det (avsevärt) billigaste priset på 1245 kr/st. Jag svängde förbi hos SIBA's butik i Bromma (ville helst undvika 500kr frakt/PF). Det visade sig att högtalarna inte fanns inne i lager. Men man sa att de fanns i Uppsala, detta passade mig bra då jag bor förhållandevis nära Uppsala. När man kommer till Uppsala så visar det sig att de inte alls har några högtalare där, de enda som finns befinner sig i västerås - YES! bara 30+ mil!

Jag ringer ytterliager en runda till kundtjänst, jag frågar om det finns möjlighet att de kan ta hem dessa högtalare från Västerås till uppsala. (Västerås är SIBA's centrallager). Det gick inte.

Då jag vill ha högtalarna i min ägo tills nästa vecka så tar jag beslutet att lägga ut extra 500 kr för att få dem hemkörda (istället för att jag åker in till uppsala o köper dem i butik). Nästa dag kollar jag status på min order: "Restnoterad". Va? På kundtjänst sa man ju att Proson Top10 SAH fanns i lager?. Jag ringer åter igen kundtjänst (börjar bli lite smått irriterad), får då höra att exemplaren som "fanns i lager" var demoex. och därför ville de ej skicka dem. Kunde man inte fått höra det första gången man pratade med dem om det?

Då undrar jag när de kommer in nya ex.
- I början på augusti. Ok, då får jag låna högtalare så länge och köpa dem när det kommer in nya ex.

Nu i augusti har det kommit in nya, YES! äntligen. Men nej, nu har man höjt priset från 1245 kr/st till 1790kr/st. Känns som om jag tappat det lilla förtroendet jag hade för SIBA...

Visst, högtalarna var under rea då priset var 1245kr, men då de inte fanns i sånt skicka att de kunde leverars rekommenderades jag av kundtjänst att makulera ordern tills de kommer in nya, vilket jag gjorde... aja, trist iafl...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

Kliv in i närmsta Siba-varuhus som har de i lager och berätta hur du blivit flängd fram och tillbaka och kräv det pris som du skulle ha haft, borde inte vara nåt problem att få dem till "rätt" pris.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Så går det när man handlar på siba. Men siba är samma företag som skriver "1.500 MP3 melodier i MP3 format!" om en av sina MP3-spelare.

Attans, jag som brukar ha mina MP3-melodier i AAC format

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Hedersmedlem

haha, jo... man får vara beredd på sånt här strul när man vill ha det billigaste priset...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem

dom har ju prisgaranti

bygg en "seriös" webbsida där du säljer högtalarna för 1285.- och printa ut den
någon bild, en logga och lite text

(kopiera någon butiks webbshop)

visa upp den i siba-butiken och dom måste matcha priset

lol sicken dum idé

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Hedersmedlem

du menar att jag ska spara ner sidan o ändra priset samt datum på sidan? Tror nog det är bättre att gnälla på dem då...

Visa signatur

Grundare/VD, Kakaw.se – kvalitetschoklad på nätet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
dom har ju prisgaranti

bygg en "seriös" webbsida där du säljer högtalarna för 1285.- och printa ut den
någon bild, en logga och lite text

(kopiera någon butiks webbshop)

visa upp den i siba-butiken och dom måste matcha priset

lol sicken dum idé

detta är ej genomförbart då tex elgiganten onoff och siba och liknande inte lämnar prisgaranti mot webbshoper förutsatt att dom inte har lager inom samma kommun.
på detta sätt slipper dom ofta undan med prisgarantin, va säkert 5 pers om dan som kom in och ville ha pengar för att dom hade hittat billigare på nätet när jag jobbade på elgiganten

Visa signatur

=-Datorn:Athlon 64 2249mhz (9x250) s939(Primestabil 3 dygn), Abit KN8 Ultra Pci-e, 2x512 mb Kingston PC-3200 ,Powercolor X800GTO 16, Seagate 200Gb+250Gb+250Gb, Antec Lanboy,Zalman Cnps 7700 & NB47J, Seasonic S12 430w=-=Soffleksakerna:Viewpia 32" LCD (Mördad Av Postverket),Xbox 360 Pe, Dilog DT355-=

Permalänk
Medlem

Re: Sagan om SIBA

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
Hej!

Det är så att jag, för drygt en månad sen fick för mig att införskaffa ett par rejäla högtalare (i budgetklassen). Valet föll på .... ... ... aja, trist iafl...

Råkade ut för något liknande på SIBA.

Skulle ha en pryl och rinde kundtjänst för att kolla om den fanns i lager på SIBA i Linköping. Dom skulle ha 5 st.

När jag knappt 2 timmar senare tagit mig från utkanten av Norrköping till SIBA i utkanten av Linköping och skulle ha prylen, då hade dom ingen. De enda dom hade var någon retur, och de får dom inte sälja... Yeah, right...

Nu i efterhand tycker jag att jag skulle ha krävt ersättning för tågresan och bussen (vilka jag för övrigt inte betalade, men endå...), och ställt till med ett j**la liv. Alternativt kräft motsvarande pryl av ett annat märke med 200 kr rabatt.

Visa signatur

Det socialistiska liket lever medelst frankensteinliknande åtgärder.
Flygande anka! Akta den bitts!
Gud är som Alfons osynliga kompis. Få ut det ur skallen och bli en normal människa... För guds skull... Väx upp.