Permalänk
Medlem

Willamette 1,8Ghz eller Celeron 2,8Ghz?

Ja vilken är att föredra? datorn används företrädesvis för att surfa & ladda ner semester filmer med & kolla lite film med... mycket lite spelandes på sitter GF3 kort i den & 512MB RDRam (dell dimension 8200)..

Någon klok som kan svara på detta eller någon som känner till något test där bla. dessa 2 processorer ställs mot varandra?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

tja även fast williametten inte är så pigg så är den nog att föredra framför en "p4 baserad" Celeron.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

mjo, tycker jag med, jag kör celeron och är himla missnöjd, fast ska du bara surfa och se på film och är 100% säker på att du aldrig ska spela med den så duger celeron.
hade jag valt hade jag tagit 1.8ghz willamette iaf

Permalänk
Medlem

Testade min willamette 1,5 ghz mot grannens celeron 2,0 ghz min fick överlägset högst benchmarkpoäng. Väntat...

Permalänk
Medlem

Ok. Det sitter en willamette i den nu, varför jag undrade var för att jag kanske får chansen att köpa in en celeron billigt då, som sagt kanske & då sälja vidare & då tänkte jag sälja willametten istället & behålla celeronen... men jag tror ändå att jag behåller willametten...

Tack för svaren.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Ok. Det sitter en willamette i den nu, varför jag undrade var för att jag kanske får chansen att köpa in en celeron billigt då, som sagt kanske & då sälja vidare & då tänkte jag sälja willametten istället & behålla celeronen... men jag tror ändå att jag behåller willametten...

Tack för svaren.

Iofs är väl en celeron bra mycket svalare än en willy.... en 1,8 Willy ligger på ungefär 90W om ja inte minns fel.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalBumling
Iofs är väl en celeron bra mycket svalare än en willy.... en 1,8 Willy ligger på ungefär 90W om ja inte minns fel.....

Jo det är nog något sådant, men dellen har en kopparkylare orginal som klarar en NW 2,6Ghz (tror jag det var) utan problem

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless