Broblem med dubbla grafikkort

Permalänk
Medlem

Broblem med dubbla grafikkort

Jag satte in ett PCI-grafikkort för att kunna köra dualscreen, och har fått problem. Jag får nu bara PCI-kortet att fungera, och både booten och windows körs nu på den säkundära skärmen.

I Device Manager i XP, för AGP-kortet (som nu är markerat med ett utropstecken) står följande:

Citat:

This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

Hur fasen råder jag bot på detta? Jag har kört med samma konfiguration förut (samma AGP-kort, samma PCI-kort) utan problem, men nu vill det sig inte alls.

Några förslag?

Visa signatur
Permalänk

I XP ska ju inte tillexempel IRQer vara ett problem, men kan de vara så att du har för många saker som kräver en IRQ? Har du flera nätverkskort eller ljudkort eller så, som du inte hade förut? Pröva ryck ut något av dessa i så fall.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Ingenting är nytt. Förutom en usb-kortläsare. Men inte kan den påverka något.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kod 12 hos MS, du kan ju börja läsa där.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;310123

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Prova att sätta PCI-kortet i en annan slot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Prova att sätta PCI-kortet i en annan slot.

Det gjorde susen.

Visa signatur