Guildwars PRE event!

Permalänk

Det blir ju 9 på kvällen väl?

Undra sa flundra om man ska spela hela söndagsnatten, har ändå bara två lektioner på måndagar.

Någon som vill starta ett swec guild? bara temporärt.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Så det ska vara beta test den kommande helgen med? Måste man köpa pre order för att vara med den här gången?

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

ja.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk
Medlem

Hmm funderar på att köpa boxen snart då kan man ju få lire lite mera ..
Åkte till Paris i helgen så jag han inte spela så värst mycket. Körde iaf w/e.
Testade andra combos med men gilla denna skarpt

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av minilastas
Det blir ju 9 på kvällen väl?

Någon som vill starta ett swec guild? bara temporärt.

Amerikansk tid är lite jobbig, men som jag förstått det är AM när dygnet börjar, så 12:01 AM är 00:01 på lördag morgon (eller natten mellan fre/lör). 12:01 PM skulle vara 12:01. Det blir isf nästan exakt två dygn att spela på.

Spela hela helgen... hmm
Superkoma på jobbet på måndag.

Jag behöver lite tid att lära mig spelet först, men jag hakar gärna på.

Permalänk
Medlem

Problemet med spelet (för mig) är att känns som om man kommer att bli uttråkad efter ett tag. Har jag fel?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk

har inte fått en ''engångs nyckel'' av dom än, buhu jag måste lira det i helgen. ingen annan som fått någon nyckel när dom mailat?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Om ni inte fått pre ordern och inget mail och ni gör vad som helst för att få spela i helgen så ska ni sticka och köpa PC gaming world. Det följer med en key i den som låter dig spela ett event. Kostar dock 69.50 kr. Jag fick inte min pre order idag så jag köpte tidningen så jag kan spela i helgen.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

var kan man hitta den tidningen?! var? var!? VAR!?

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

jag köpte den i den lilla ica butiken med en kassa som ligger här så du hittar nog den i de flesta butiker som säljer tidningar.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Jag hade hoppas kunna spela tillsammans med en kamrat i helgen, men det visade sig att han var upptagen båda dagarna.

Så jag kan tänka mig skänka min "invite a friend" key till minilastas eller ThePostalDude2, men jag väntar helst och ser om ni inte kan få den via mailet till GW först. Om ingen av er har en när det blir lördag morgon så lottar jag. Ok?

Permalänk
Medlem

vilka snälla människor det finns, eller så tycker han bara om att ha makten

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Så en svår fråga då. GW eller WoW?

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Vad heter SweC guilden? Har inte hunnit joina. Och nu är det ju försent :(.. tills vidare iaf

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

De flesta som använder min hemsida för ett annat spel blev frälsta i GW så det blir nog GW för mig. Är desutom sjukpensionär så lite dyrt för mig att betala mån avgift.

Min gamla hemsida blev full med GW poster så jag gjode en ny inatt. Problemet är att de flesta försvann från den gamla den står helt still. Läste press releasen om hur preview hade gått. Över 400 000 spelande från mer än 140 länder. Tror jag kan stänga den gamla sidan snart. Alla kommer spela GW WOW eller EQ 2 nu när de släpps.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Men det känns mer som om de kommer att satsa på WoW, att det blev GW tillfälligt för att man inte kom in på de olika betan (wow)

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

Jag tycker GWs grafik är skönare än både WoW och EQ2. WoW ser ganska fult ut måste jag säga, och EQ2 känns inte lika soft utan "glow" effekten som GW har. Det där lite suddiga tycker jag gör det hela mer realistiskt. Saker är inte så skarpa i verkligheten.

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem

Jag håller med föregående talare. Jag såg fram emot wow men blev besviken. Det ser för plastigt ut. Raser som är gröna och lila. GW är mer min stil. EQ 2 kan jag inte utala mig om eftersom jag inte sett mycket av det än.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

skulle inte tacka nej till den där frend keyn inte men som sagt så får jag vänta och se om inte jag får en nyckel av GW snubbarna, ska nog kolla mailen och se :D.

Edit. hade inte fått någon nyckel än

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Jag håller med föregående talare. Jag såg fram emot wow men blev besviken. Det ser för plastigt ut. Raser som är gröna och lila. GW är mer min stil. EQ 2 kan jag inte utala mig om eftersom jag inte sett mycket av det än.

WOW och EQII är mer standard MMORPG. Guild Wars verkar vara ett mer intensivt actionbetonat onlinespel med några droppar av MMORPG-stil. Guild Wars har många saker som tilltalar mig, som t.ex. mindre levelgrind, lätttillgänglig och väldesignad PvP.

När det gäller grafiken så är WOW rätt långt efter, men det lär ju gå att spela på nästan alla PC, vilket säkert gör att de får fler kunder. EQII verkar vara väldigt grafiskt avancerat, men jag tilltalas inte alls av den artistiska designen, framförallt på gubbarna.

Får väl se hur det känns efter betahelgen med GW.

De har nästan uppdaterat klienten varje dag. Har startat den en gång om dagen bara för att se om den vill ladda ner något mer, och ofta laddar den ner en ny klient.

Permalänk
Medlem

Du kan spela GW på princip vilken pc som helst, hard u sett systemkraven? löjligt låga för den grafiken.

Windows XP/2000/ME/98
800 MHz Pentium III or equivalent
256 MB RAM
ATI Radeon 8500 or GeForce 3 or 4 MX with 32MB of video memory
500 MB hard drive space
Internet connection
DirectX 8.0

rekommendearat
Windows XP/2000/ME/98
Pentium III 1GHz or equivalent
512 MB RAM
ATI Radeon 9000 or GeForce 4 Ti Series with 64MB of video memory
500 MB free hard drive space
Internet connection

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

Hmm, borde testa installera på min bärbara. Den kanske klarar GW. Då kan man ju spela mera. Frågan är om det inbyggda Intelkortet (64MB shared) klarar grafiken.

Permalänk
Medlem

Det börjar närma sig, vilken tid var det svensk tid alltså? Orkar inte räkna.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem

09:01 på lördag morgon

Permalänk
Medlem

jag har programet igång, det laddar massor till datorn.

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk

jag pallrade mig ner till pressbyron och köpte den där ''pc gamer world'' tidningen och mycket väl va det en nyckel i den :D, tråkigt att jag måste installera om datorn pga att jag installerade windows service package 2 då sket sig datorn totalt kommer för evigt hata microsoft av hela mitt hjärta

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

jag hade programmet igång i bakgrunden ifall det kom nya updateringar. hade en video igång och en massa annat. Plötsligt fick jag fel meddelande och en hemsida dök upp.

http://www.guildwars.com/support/hardware-failure.html

de har tänkt på det mesta.

Edit: Jag fick precis ett mail med en nyckel

Visa signatur

Phenom II 960t @ 4 Ghz - Gigabyte 990xa UD3 - 8 GB Corsair Vengence - Asus 560 ti @ 950/2200 Mhz - 60 GB vertex plus - 1 TB WD black - Fractal Design Tesla 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xhriz
Edit: Jag fick precis ett mail med en nyckel

Coolt.
minilastas har du också fått det?

Jag gick upp precis, så man är utvilad inför liret.

http://ladder.guildwars.com/
Svenskgrundad klan på 14:e plats. Iofs kan andra också vara det, men det är svårare att lista ut pga namnet.

Permalänk
Medlem

Såja, nu är första Beta Weekend Event Igång!

Permalänk

kostar detta i månaden??